کارآفرینان وقتی اولین بار کسب‌وکار تازه‌ای را شروع می‌کنند، نباید خود را سازنده آن کسب‌وکار بدانند. این تصور غلطی است. وقتی کارآفرینان با این دیدگاه از پیش تعیین شده وارد بازار می‌شوند، این خطر وجود دارد که کسب‌وکار آنها با آنچه بازار واقعا به آن نیاز دارد، تناسب پیدا نکند.


استیو بلنک، کارآفرین و نویسنده موفقی است که به کارآفرینان هشدار می‌دهد تفاوت بین مرحله جست‌وجو برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و مرحله اداره کردن آن را بدانند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 دی 1391برچسب:کارآفرینی,معدن کاو,آغاز کسب و کار,entrepreneurship,prospector,starting a business, توسط کارآفرینی

چگونه می‌توان مدیریت در مقابل رفتار نادرست یک عضو از گروهی که مدیریت آن را در اختیار گرفته‌اید، درست برخورد کنید؟ تجربیات ما توصیه‌های مفیدی برای شما خواهد داشت.


استیو به تازگی در جایگاه مدیریتی یک شرکت تازه‌تاسیس قرار گرفته است. او جایگزین مدیری معروف و محبوب شد که بازنشسته شده بود. اکثر کارمندان جایگاه و مقام استیو را پذیرفته‌اند و از پذیرش او خوشحالند؛ اما یکی از کارمندان مستقیم او، در برابرش مقاومت می‌کند و از تصمیمات او انتقاد می‌کند. بهترین راه برای اینکه بتواند این کارمند ناراضی را در کنار خودش داشته باشد، چیست؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 دی 1391برچسب:کارآفرینی,رو به رو شدن,فرد,مشکل ساز,گروهentrepreneurship,faced,difficult,groups, توسط کارآفرینی

اندیشیدن به یک ایده تنها یک آغاز است، اما آنچه در این زمینه اهمیت دارد اجرا یا عملی‌کردن همان ایده است. این نکته‌ای است که همه ما از ماجرای ایده‌پردازی تا اجرای فیس‌بوک توسط مارک زوکربرگ آموختیم.


هر کسی می‌تواند ایده یک کسب‌وکار بزرگ داشته باشد و درباره‌اش حرف بزند. اما تا زمانی که آن ایده به یک واقعیت تحقق یافته و ملموس تبدیل نشده است، هنوز صرفا یک ایده است. البته تنها یک ایده خوب می‌تواند اجرایی شود. از همین رو، من با تعدادی از مالکان کسب وکارهای کوچک درباره این صحبت کردم که هنگام به پیش بردن ایده‌های‌شان از اندیشه‌های محض به کسب‌وکارهای واقعی و زنده چه چیزهایی یادگرفته‌اند که در ادامه می‌خوانیم.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 دی 1391برچسب:کارآفرینی,ایده,تبدیل,واقعیت,entrepreneurship,idea,reality, توسط کارآفرینی

سودآوری مرشد از چهار بستر متفاوت بود:
1. حساب­های کاربری بصورت رایگان و حرفه­ای تقسیم می­شوند. افراد با توجه به امتیاز کاربران وارد قسمت حرفه­ای شده و اجازه نشر محصولات غیر رایگان را اخذ می­کنند. درنتیجه کسانی که علاقه به محصولات با کیفیت بالا دارند با پرداخت هزینه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا می­کنند و مرشد نیز درصدی را به پدید آورنده محتوا اختصاص می­دهد.
2. استفاده از این بستر توسط ارگان­ها و نهادهای دولتی برای آموزش نیروهای کار خود
3. تبلیغات داخل سایت
4. فروش محصولات در قالب CD  و DVD

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 دی 1391برچسب:کارآفرینی,مصاحبه,استارت آپ,مرشد,entrepreneurship,startup,morshed, توسط کارآفرینی

ارشمیدس زمانی گفت: «به من اهرمی بدهید که به قدر کافی بلند باشد و نیز یک تکیه‌گاه بدهید تا این اهرم بر آن جا‌به‌جا شود، آن وقت جهان را تکان خواهم داد.».


«کار اهرم» یک مفهوم قدرتمند است. این مفهوم همان تفاوت بنیادین بین یک روزنامه‌نگار مستقل و یک کارآفرین است: یعنی پول‌گرفتن برای تمام وقتی که صرف می‌کنید (روزنامه‌نگار مستقل)، در برابر پول‌درآوردن از دل کوشش‌های دیگران و تلاش‌های پیشین خودتان (کارآفرین). درآمد منفعل همان مفهومی است که نتیجه منطقی‌اش می‌تواند به این قرار تعریف شود: «با حداقل میزان کوشش از جانب خود یا کارمندان‌تان، درآمد کسب‌و‌کارتان را به حداکثر میزان ممکن برسانید».

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:کارآفرینی,درآمد,منفعل,entrepreneurship,passive income, توسط کارآفرینی

کمک‌های مالی نقش مهمی در افزایش سرمایه اولیه در تاسیس کارخانه‌ها و احداث شرکت‌ها دارند. اما آیا توجه بیش از حد در رقابت برای به دست آوردن این جوایز به جای تمرکز بر هدف می‌تواند باعث توسعه کسب‌وکار شود؟


در مراسم اهدای جوایز Zayed Future Energy که اوایل امسال در ابوظبی برگزار شد، شرکت «نورو انرژی» به عنوان یکی از هفت فینالیست راه یافته به این مراسم معرفی شد که به این وسیله شانس بردن جایزه‌ای به ارزش 500 هزار تا 5/1 میلیون دلاری را داشت. این پول سرمایه‌ای برای تاسیس یک شرکت غیرانتفاعی با هزینه‌های زیاد و حداقل سود را تامین می‌کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:کارآفرینی, جوایز کارآفرینی,ارزش,چالش انگیز,entrepreneurship,zayed future,prize, توسط کارآفرینی

معاون نوآوری و فناوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از معرفی کانونهای دانش و صنعت برتر در سومین اجلاس کانونها خبر داد و گفت: در این اجلاس همچنین شرکتهای دانش بنیانی که دارای دستاوردهای تحول آور باشند معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی خیام نکویی در نشست خبری امروز دوشنبه با اشاره به جزئیات برگزاری سومین اجلاس کانونهای هماهنگی دانش و صنعت، افزود: در این اجلاس با بررسی عملکرد 66 کانون هماهنگی دانش و صنعت از تعدادی از این کانونها که دارای فعالیتهای تاثیرگذاری هستند تقدیر می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

متن کامل در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:کارآفرینی,کانونهای دانش و صنعت,entrepreneurship,science and technology associations,, توسط کارآفرینی

معاون بین‌الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت اين معاونت از شرکت‌های واسطه‌ای برای صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان خبر داد.

دکترحسین سالارآملی در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، درباره هفتمین جلسه كمیسیون تخصصی حمایت از تولید و توسعه صادرات كالاها و خدمات با اشاره به اینکه این جلسه با حضور همه اعضا در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار كرد...

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:کارآفرینی,حمایت,صادرات,محصولات,دانش بنیان,entrepreneurship,support,export,products,knowledge base, توسط کارآفرینی

شرکت هندی iXiGO پنج سال است كه فعالیت خود را در حوزه نوپای رزرو بلیت و هتل به صورت برخط آغاز کرده و از آن زمان به یکی از رقابتی‌ترین شرکت‌های هند تبدیل شده است. این شرکت اکنون وارد فعالیت تازه‌ای برای تامین مالی از راه سرمایه‌گذاری مشترک شده است.


در آن زمان که شرکت iXiGO پرتالی برای تسهیل امور مسافرت و جست‌وجوی هتل‌ها و مسیرها راه‌اندازی کرد، بیشتر مسافرین در هند وقتشان را صرف تماس برای رزرو پروازها و تحمل صف‌های طولانی در ترمینال‌های اتوبوس یا ایستگاه‌های قطار می‌کردند

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:کارآفرینی,توسعه,کسب و کار,برخط,آنلاین,entrepreneurship,online,business,development, توسط کارآفرینی

کــاریـــابی ایـــــنترنتی حــــامی کـــــار با مجوز رسمی وزارت کار و امور اجتماعی

                                                                                                                 

 

آدرس تارنما: hamikar.com


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:کارآفرینی,کاریابی,اینترنتی,حامی کار,entrepreneurship,hamikar,com, توسط کارآفرینی

 برای درک مفهوم واژه کارآفرین ،کافی است که به برخی اصول و اصطلاحات از جنبه تجاری ، مدیریتی و فردی توجه کنیم . به ویژه که در قرن حاضر ، مفهوم کارآفرینی بیشتر از جنبه فردی بررسی می گردد.

نکته قابل توجه این است که در تعاریف کارآفرینی این توافق وجود دارد که در مورد رفتاری بحث می کنیم...

منبع: حامی کار

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:کارآفرینی,سازمان,,entrepreneurship,organization, توسط کارآفرینی

هدف اصلی در هر کسب‌و‌کار دستیابی به پیشرفت و ترقی است که می‌تواند در ابعاد مختلفی مانند سود، درآمد، سهم‌بازار، نام‌تجاری، تاثیرات اجتماعی و .. صورت‌پذیرد.

 

مسیر پیشرفت بسیار ساده است، عامل مورد نیاز در این راستا ابتکار و نوآوری است، به‌این‌صورت که شما چیز جدید یا بهتری را در غالب محصول، خدمات، راه‌حل و ... ارائه می‌کنید و آن‌را به فردی بهتر یا جدید مانند بازارها، گروه‌ها و... می‌فروشید. این کار ساده به‌نظر می‌رسد اما در واقع این‌گونه نیست.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:کارآفرینی,7,هفت اشتباه,توقف,کسب و کار,cessation of business,mistakes,entrepreneurship,seven, توسط کارآفرینی

موفقیت به معنای این نیست که موضوعاتی را به زندگی خود اضافه کنید، بلکه به آن معنی است که آنها را به حال خود بگذارید.


بیشتر افراد وقتی به موفقیت فکر می‌کنند، به این موضوع می‌اندیشند که چیزهایی را به زندگی خود اضافه کنند: پول بیشتر، نفوذ بیشتر، ماشین بهتر، خانه بزرگ‌تر. مشکل این نوع تفکر این است که یک واقعیت را نادیده می‌گیرد و آن هم این است که توانایی شما برای موفقیت مستقیما با توانایی شما برای رها کردن موضوعات بستگی دارد. اجازه دهید توضیح دهم.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 15 دی 1391برچسب:کارآفرینی,رو یه رویی,مسائل کنترل ناپذیر,entrepreneurship,uncontrollable, توسط کارآفرینی

سخن سردبیر
پنج دلیل برلی راه اندازی تولیدی که به فروش مربوط نیست
وابستگی و روانشناسی
سه اشتباه آگاهانه کارآفرینان به هنگام راه اندازی یک محصول یا برنامه
سه دلیل که چرا هر کارآفرین باید کمی مهارت های راهنمایی و مشاوره بیاموزد
مقالات کتاب 97 مورد که هر برنامه نویسی باید بداند
برنامه در حوزه زبان
مرور برنامه
زیبایی در سادگی ست
اصول کار برنامه عملگرا
دانستنی ها
مصاحبه
معرفی کتاب
آموزش
فرهنگ و اصطلاحات کارآفرینی

 

خرید گاهنامه

منبع: خانه کارآفرینان


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:کارآفرینی,گاهنامه,اکترونیکی,entrepreneurship,, توسط کارآفرینی

 شما از شغلتان متنفرید! ما همگی در این وضعیت بوده‌ایم. شما نیمی از روزتان را به خیال پردازی درباره شروع کسب‌وکار خودتان می‌گذرانید، اما اجازه دهید تا با آن روبه‌رو شوید. این‌کار یک جهش بزرگ در زندگی شما است و خبر خوب این است که این کار قابل انجام است.

\

ما با پنج نفر از کسانی که مانند شما از شغلشان متنفر بودند و آن را رها کردند تا کسب‌وکار خودشان را شروع کنند درباره چگونگی انجام این کار و اینکه چه پیشنهادهايی برای شما دارند، صحبت کرده‌ایم....

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل درادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:کارآفرینی,ریسک ترک شغل,آغاز,کسب و کار خود,start,your business,entrepreneurship,risk, توسط کارآفرینی

می‌توان به این فکر کرد که تبلیغات اثرگذار، یعنی تبلیغاتی که پس از سال‏ها هنوز به یادها مانده‌اند و بهره خاصی از یک ایده داشته‌اند، چه ویژگی‌هایی دارند؟ می‌توان برای هر تبلیغی دو بعد اصلی قائل بود: طنین داشتن و مربوط بودن.


طنین داشتن تبلیغات به معنای اثرگذاری بر احساسات است.یا به عبارت دیگر طنین‌اندازی یک تبلیغ، نفس‌گیر بودن آن است و توانایی‌اش در متاثر کردن مخاطبان. یک تبلیغ موثر، همچون صدایی رسا پژواک می‌کند و به سادگی از یادها نمی‌رود.

تبلیغ مربوط، تبلیغی است که استراتژی آن منطبق بر استراتژی صاحبکارش باشد؛ پس در نتیجه باید ابتدا استراتژی صاحبکار را بدانیم و سپس برای خودمان به عنوان طراح استراتژی بگذاریم: اینکه ماموریت صاحبکار در ارائه کالا و خدماتش به مشتریان چیست و ماموریت ما در طراحی این تبلیغ خاص کدام است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 دی 1391برچسب:کارآفرینی,استراتژی,راهبرد,تبلیغات,strategy,entrepreneurship,advertising, توسط کارآفرینی

گاهی به نظر می‌رسد گستاخی در ارائه خدمت به مشتریان جزو استثنائات است. اما در جهان واقعي گستاخی به مشتریان وجود دارد و هر روز اتفاق می‌افتد.


تعريف شما از گستاخي به مشتری هنگام ارائه خدمت چيست؟ وقتی به عنوان مشتری با شرکت دیگری سروکار دارید کدام رفتار غیرحرفه‌ای پرسنل آن شرکت بیشتر موجب عصبانیت شما می‌شود؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 دی 1391برچسب:کارآفرینی,اشتباه,خطا,ارائه خدمات,مشتریان,customer,entrepreneurship,mistake, توسط کارآفرینی

خرید گروهی واسطی است بین خریدار و فروشنده. مجموعه ما به نمایندگی از خریداران با فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات وارد مذاکره می‌شود و در قبال معرفی رایگان محصول و تضمین حداقل مشتریان تخفیف قابل توجهی از فروشنده دریافت می‌کند که این خود سبب معرفی هرچه بیشتر فروشنده می ‌شود. در واقع در این روش فروشنده بدون پرداخت هزینه اولیه تبلیغات مشتریان جدیدی کسب می‌کند.

سود این محموعه از طرف فروشنده تامین می‌شود و هیچ‌گونه هزینه از خریدار دریافت نمی‌شود.

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 8 دی 1391برچسب:کارآفرینی,مصاحبه,نت برگ,دات کام,entrepreneurship,interview,netbarg,com,, توسط کارآفرینی

با وجودی که رقابت در بازار صنایع غذایی این روزها بیش از گذشته است، شرکت «نودی» که تولیدکننده آبمیوه‌های طبیعی است، به کمک ایده‌های متفاوت و خلاقانه خود (حتی در میان رقبای بزرگ) توانسته مسیر پیشرفت را در پیش بگیرد.

موقعیت کسب و‌کار
جیمز آژاکا، مدیر عامل شرکت موفق نودی است که نزدیک به یک دهه گذشته فعالیت خود را در تولید آبمیوه‌های طبیعی آغاز کرده است. از زمان تاسیس در ژانویه 2003، این شرکت به تولید صرف آبمیوه در میان مشتریان خود در سراسر استرالیا شناخته شده است. تولیدات این شرکت در هفته اول با ترکیب 256 قطعه میوه آغاز شده و اکنون این تعداد به 5 میلیون قطعه رسیده است. همچنین تعداد کارمندان شرکت در آغاز کار 3 نفر بود که امروز به 74 نفر افزایش یافته است

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:کارآفرینی,ایده متفاوت,جسورانه,بازاریابی,Entrepreneurship, Different ideas, Bold, Marketing,, توسط کارآفرینی

چقدر در صحبت کردن با مشتریان و شنیدن حرف‌های آنها مهارت داريد؟ شاید باورتان نشود که خدمات به مشتریان اصلی‌ترین عامل متمایز‌كننده بنگاه است.


مروزه حجم عظیم و متنوعی از تكنولوژي‌هاي گوناگون در اختيار شركت‌ها قرار دارد. از نرم‌افزارهاي مديريت ارتباط با مشتري که به صورت عمومی در بازار عرضه می‌شوند تا سيستم‌هايي كه به سفارش و مطابق با نياز و اهداف اختصاصي يك بنگاه خاص طراحي می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:کارآفرینی,ایجاد,حس,اعتماد,مشتری,entrepreneurship,customer,confidence, توسط کارآفرینی

مشتریان امروزی شریان‌های حیاتی شرکت‌ها محسوب می‌شوند. اخیراً فروشند‌گان روی به صرف زمان و هزینه‌ی بیشتر برای مشتریان جدید خود آورده‌اند – مفهوم ارائه‌ی سرویس به مشتری را بازنگری کرده، سرمایه‌گذاری بیشتری بر سیستم‌های مدیریت روابط مشتری (CRM) انجام داده و تیم‌هایی برای بهبود ارتباط با مشتریان تشکیل داده‌اند.

در این عصر ارتباطات اجتماعی، وفاداری مشتری بیش از گذشته حائز اهمیت شده است. مصرف‌کنندگان سرگذشت تقابل خود را با مشاغل در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، و این بدین معناست که بازاریابی دهان به دهان اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این مقاله، پنج روش برای بالا بردن وفاداری مشتری ارائه شده است.

مترجم: آقای صبا سمنکان

متن اصلی: 

ترجمه:       

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:کارآفرینی,پنج,روش,ارتقا مشتریان,loyalty,entrepreneurship,enhance,customers, توسط کارآفرینی

تخفیف­آن.کام در پایگاه اینترنتی takhfifan.comجدیدترین بستر تبلیغاتی دنیاست و پررشدترین مدل کسب و کار در دنیای اینترنت دنیا به حساب می‌آید. یک مدل تخفیف گروهی محسوب می‌شود، به این صورت که تبلیغات بدون ریسک و جذاب برای شرکای تجاری انجام می‌دهد.

هیچ هزینه اولیه‌ای برای تبلیغات ندارند، به این صورت که یک تخفیفی را برای کوتاه‌مدت روی وب‌سایت در نظر می‌گیرند و از طرفی بازدید کننده‌ها هم تو این زمان کوتاه‌مدت این تخفیف‌ها رو خریداری می‌کنند و هم با مراکز جدید در سطح شهر آشنا می‌شوند. به­همین دلیل یک فرایندی محسوب می‌شود که برای همه برد-برد محسوب می‌شود، چه مشتری که علاوه بر تخفیف با اماکن جدید آشنا می‌شود چه شریک تجاری که تبلیغات بدون هزینه اولیه انجام می‌دهد و به ازای مشتری هزینه پرداخت می‌کند.

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:کارآفرینی,مصاحبه,تخفیفان دات کام,entrepreneurship,interview,takhfifan,com, توسط کارآفرینی

«تیم کوک» بر خلاف استیو جابز، در دور نگه داشتن خود از دید رسانه‌ها، استعداد بالایی دارد. به همین دلیل، آخرین مصاحبه او با هفته نامه «بیزنس ویک» که پرونده اصلی این مجله را به خود اختصاص داد، نگاه چندانی به زندگی کوک به عنوان مدیرعامل اپل نداشت.


دامنه گفت‌وگوها از طراحی محصول تا تولید بود؛ کوک اعلام کرد که اپل عملیات تولیدی خود را در آمریکا توسعه خواهد داد. در عین حال، این مصاحبه نکات ارزشمندی را به مدیران درباره نظارت بر هر نوع سازمانی ارائه می‌دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:کارآفرینی,اپل,درس مدیریتی,apple,management,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

فرصت و تهديد، مفاهيم آشنا و نا‌آشنای بنگاه‌های اقتصادی ایران، شرايط و موقعيت‌های نسبی است که، با توجه به زمان و نوع عملکرد فرد یا سازمان،حکم فرصت و تهدید را ایفا می‌کنند.


گویند؛ دو بنگاه رقیب، کارشناسان خود را برای بازاریابی و فروش «کفش»، به اقصی نقاط جهان فرستادند. هر دو به طور اتفاقی به کشوری می‌روند که مردم آن با کالایی به نام «کفش»، هیچ آشنایی نداشتند. نماینده بنگاه (الف) گزارش خود را چنین می‌نویسد؛«اینجا مردم نمی‌دانند کفش چیست؟ تا برسد به فروش کفش!»، نماینده بنگاه (ب) می‌نویسد؛« اینجا بهترین مکان برای عرضه انواع کفش است، چراکه مردم این کشور تا به این لحظه، با هیچ نوع کالایی در این زمینه رو به رو نشده‌اند.
يك فرصت یا یک تهديد، ممكن است برای بخشی از سازمان، تهديد باشد و برای بخشی، فرصت. حتی می‌تواند؛ فرصت یا تهديدی، همزمان تهديد و فرصتی برای یک سازمان دیگر باشد. اينكه يك پديده يا اتفاق برای سازمان، فرصت يا تهديد باشد، بستگی به فرد تحليل‌كننده، موقعيت او، طرز تلقی او از سازمان و رويكرد استراتژيك سازمان دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:کارآفرینی,تحریم,فرصت,تولید,Domestic production,embargo,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

مراسم قدردانی از خدمات دکتر رضوی رئیس اولین دانشکده کارآفرینی در دانشگاه تهران و معرفی و انتصاب دکتر محمد رضا زالی رئیس جدید روز شنبه 2 دی ماه در محل این دانشکده برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دکتر عموعابدینی معاون پژوهشی، دکتر سیف معاون فرهنگی و دکتر موسوی معاون بین الملل دانشگاه و جمعی دیگر از مدیران و مسوولان این حوزه برگزار شد؛ در ابتدا دکتر علیمیری به عنوان نماینده خانواده دانشکده کارآفرینی با ایراد سخنانی از سیر ایجاد و تکمل دانشکده یاد کرده و از زحمات دکتر رضوی تشکر نمودند.

متن کامل در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:کارآفرینی,دانشکده کارآفرینی,تهران,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

هدف كلي اين پژوهش بررسي قابليت هاي كارآفريني (استقلال طلبي، كنترل دروني، انگيزه پيشرفت، ريسك پذيري و خلاقيت) دانشجويان دانشگاه اصفهان و تأثير آموزش هاي دانشگاهي در افزايش اين قابليت هاست.

نویسندگان: احسان بدری، کارشناس ارشد علوم تربیتی

                 دکتر محمدجواد لیاقتدار، استادیار دانشگاه اصفهان

                 دکتر محمدرضا عابدی، استادیار دانشگاه اصفهان

                 دکترابراهیم جعفری، استادیار دانشگاه اصفهان

فایل:

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:کارآفرینی,دانشگاه صنعتی اصفهان,Esfahan,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

در موارد متعددی شرکت‌ها برای ارائه روش‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید با مقاومت قابل توجهی از دستگاه کارفرمایی با دلایل و عناوین مختلف مواجه می‌شوند. حال راهکار تعامل با این مسئله چگونه است؟

زمان:  ساعت 15 دوشنبه 4 دی ماه 1391

مکان: دانشکده عمران، اتاق 202

بله! این مسئله‌ای است که بسیاری از کارآفرینان با آن مواجه هستند. بدین منظور مرکز کارآفرینی تصمیم گرفته، در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان رشته عمران، نشستی را با مهندس محمدرضا رهبر، مدیرعامل شرکت پرمایون و فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف در رشته عمران، در رابطه با کارآفرینان و مشکلات پیش روی آنان تدارک ببیند.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 دی 1391برچسب:کارآفرینی,نشست,کارآفرینان موفق,success,sharif,university,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

نکاتی که قبل از اقدام به برندسازي بايد در نظر داشت:

آیا تقاضاي قبلي براي محصول یا خدمت بنگاه وجود دارد؟ وضعیت کنونی بازار چگونه است؟ آیا بازار در حال تنزل و رو به افول است یا در حال رشد است؟ چه سهمی از بازار به شما تعلق دارد؟

براي پيش بيني ظرفيت‌هاي آينده بازار چه تحقیقاتی انجام داده‌اید؟ آيا مي‌دانيد وضعيت بازار در 5 یا 10 سال دیگر چگونه خواهد بود؟ به ياد داشته باشيد كه برند بازار ايجاد نمی‌کند، بلكه برند سلاحی قدرتمند را در دستان شما قرار مي‌دهد كه به وسيله آن مي‌توانيد كنترل بازار را در اختیار بگيريد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 دی 1391برچسب:کارآفرینی,برند پایدار,stable,brand,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

ابتکار افراد را میلیاردر می‌کند و انحصارها را از بین می‌برد. ابتکار سودآوری شرکت‌ها را افزایش می‌دهد و برای سهام موفق ترین شرکت‌ها یک مزیت محسوب می‌شود.


 

اما شرکت‌ها چگونه می‌توانند آن را به وجود آورند؟ نتایج یک تحقیق جدید، بر فرآیند ابتکار و اینکه شرکت‌ها چگونه می‌توانند از آن بهره ببرند تا عملکرد و سود خود را توسعه دهند، سایه افکنده است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 دی 1391برچسب:کارآفرینی,مبتکرین,دی ان ای,entrepreneurship,dna, توسط کارآفرینی