موفقیت تنها داشتن ایده‌های تجاری بزرگ و رسیدن به اهداف نیست، بلکه موفقیت واقعی آن چیزی است که در افکارتان تصور می‌کنید. 

شما با تحصیل در دانشکده‌های اقتصاد و کسب‌وکار دانش لازم شامل مهارت‌های مالی، نظریه‌های اقتصادی و مدیریتی، بازاریابی و غیره را کسب می‌کنید؛ اما چگونگی به‌کارگیری این دانش‌ها، راه رسیدن به موفقیت یا برعکس شکست را تعیین می‌کنند. توانایی در ترکیب و به‌کارگیری این دانش‌ها بسته به خلاقیت و هدف هر فرد متفاوت است که این توانایی ناشی از فعالیت بخش راست مغز است که گمان می‌رفت اهمیت خیلی کمی در مهارت افراد و تصميم‌گیری دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,رسیدن به موفقیت,راه,success way,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

 ین شرکت‌ها را می‌شناسیم: نیو کوک (New Coke)، سیگوی (Segway) و کامپیوترهای لیزای اپل (Apple’s Lisa Computer). ولی اگر تاکنون نسبت به شکست‌های اقتصادی کسب و کار کوچک‌تان احساس بدی داشته‌اید، آنگاه باید گفت که شکست‌های کسب و کارهای بزرگ می‌بایست قدردان شما باشند.

اما آیا واقعا این قدم‌های اشتباه را باید با شکست معادل بدانیم؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,پیروزی,شکست,راهخ رسیدن به پیروزی,success,failure,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

دومین نسخه نشریه مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 26 آذر 1391 منتشر شد.

برای دریافت نسخه الکترونیکی نشریه بروی تصویر آن کلیک کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,نشریه,مرکز,رشد,دانشگاه,صنعتی شریف,entrepreneurship,paper,publication,sharif, , توسط کارآفرینی

 باورداشتن به يك هدف براي دستيابي به آن كافي نيست. در اینجا چهار روش برای جلوگیری از افتادن در این دام ارائه می‌شود.

 

زیربنای موفقیت‌های بزرگ در دو موضوع نهفته است:

1) باورداشتن به خودتان .

2) ظرفیت شما برای انجام آنچه برای دیگران غیر قابل تصور است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,تله موفقیت,entrepreneurship,success trap, توسط کارآفرینی

 هر انسانی می‌خواهد در زندگی موفق باشد و همیشه می‌توان کارهایی انجام داد تا این موفقیت را تضمین کرد. اما اگر نمی‌توانید به طور موثری با دیگران ارتباط برقرار کنید، هرگز نمی‌توانید فرد موفقی باشید.

اهمیتی ندارد چه شغل و چه سمتی داشته باشید، چون به هر نحوی باید با دیگران تعامل داشته باشید. اما اگر مدیر هستید، برای اینکه قابلیت ارتباط برقرار کردن را در خود بهبود بخشید، می‌توانید نکاتی را مورد توجه قراردهید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب 

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,ویژگی های,ارتباط موثر,entrepreneurship,effective,communication, توسط کارآفرینی

 مقاله حاضر را دیوید ایدلمن، بنیان‌گذار و مدیرعامل ریل تریبیوتس (Reel Tributes) که تولید‌کننده فیلم‌های مستند برای حفاظت از میراث خانواده‌ها و کسب‌و‌کارهای خانوادگی است و ویلیام الکساندر که واحد درسی مبتنی بر استراتژی‌ها و تجربیات کمپانی‌های خانوادگی در وارتون را تدریس می‌کند، نوشته است.

برای هر کسب‌و‌کار خانوادگی که از بنیان‌گذار به نسل بعدی انتقال پیدا می‌کند، پرسش‌های بنیادین بسیاری باید مورد توجه قرار بگیرد: چه پنداشت‌هایی در پس فرهنگ و ارزش‌های شرکت نهفته است؟ آیا این پنداشت‌ها در مسیر موفقیت کمک‌کننده است یا مانع؟ آیا فرهنگ و ارزش‌ها به یادگاری منتهی می‌شوند که به عنوان گواهی مادی در خدمت برنامه‌های شرکت باشد؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,کسب و کار,خانوادگی,رمز موفقیت,success,entrepreneurship,family,business, توسط کارآفرینی

 سمینار معرفی یک کارآفرین اجتماعی با حضور خانم سعیده قدس، بنیانگذار موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی (محک) برگزار میشود. از دانشجویان و علاقه مندان برای شرکت در سمینار دعوت به عمل می آید.

زمان: ساعت 13 الی 15 روز یکشنبه 3 دی 1391

مکان: آمفی تئاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,سمینار,کارآفرین اجتماعی,social,entrepreneur, توسط کارآفرینی

 

سميناري با عنوان " «درآمدی بر «استارتاپ» ها و آشنایی با متدولوژی نوپای ناب (Lean Startup) برای راه‌اندازی و اداره آن‌ها» " باحضور مهندس ناصر غانم زاده برگزارمي شود.
 

زمان: از ساعت 12:30 الی 15 سه شنبه 28 آذر 1391

مکان: آمفی تئاتر دانشکده كارآفريني دانشگاه تهران

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,سمینار,استارتاپ,lean startup,startup,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

بخش سوم يك بنگاه براي اطمينان از اينكه كالايش به بهترين نحو ممكن در معرض ديد مشتريان قرار مي‌گيرد چه ابزارهايي در اختيار دارد؟ اگر لوگوها، شعارها، تبليغات يا تضمين‌ها موثر نيستند پس چه چيزي مي‌تواند تاثيرگذار باشد؟

پاسخ اين سوال دو بخش است. بخش اول آن كاري است كه خود شما به عنوان بنگاه بايد انجام دهيد و بخش دوم مفهوم تاثيرگذاري بيشتر بر روی مشتریان است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,برند سازی,کسب و کار,کوچک,تاثیر بر مشتریان,Impact on customers,entrepreneurship,brand, توسط کارآفرینی

همه ما دوست داریم در هر کاری بهتر شویم و در نهایت، پیشرفت فردی برای پیشرفت در کار لازم و ضروری است. اما زمانی که دانستید مایل هستید در چه کاری بهتر شوید - مثلا این کار می‌تواند بهتر صحبت کردن در جمع باشد یا تجزیه و تحلیل اطلاعات- در این صورت از کجا آغاز خواهید کرد؟

 

واضح است که یادگیری تکنیک با توجه به نوع مهارت و ظرفیت یادگیری فرد متفاوت است، اما قوانینی وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره‌مند شويد.

افراد خبره چه می‌گویند؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,مهارت های جدید,مورد کاوی,case study,entrepreneurship,new skill, توسط کارآفرینی

امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با همکاری موسسه آموزشی ثروت آفرینان، سمینار "غلبه بر ورشکستگی" را برگزار می نماید.

زمان: ساعت 8 الی 12 ظهر روز چهارشنبه 29 آذر

مکان:  آمفی تئاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

 

در این سمینار   مهندس بابک بختیاری،یکی از کارآفرینان برتر و خالق برند "آیس پک" در گفتگو با مهندس مظاهری،کارآفرین برتر و مولف کتاب رقص عقابها، به ارائه الگوهای موفق در گذر از بحران ورشکستگی می پردازد. هزینه شرکت در سمینار برای دانشجویان 15 هزار تومان و برای سایرین 40 هزار تومان می باشد. جهت ثبت نام با شماره 09373970444 (آقای فخرایی)  تماس حاصل فرمایید. اولویت با کسانی است که زودتر اقدام نمایند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,سمینار,غلبه بر ورشکستگی,entrepreneurship,seminar,overcome bankruptcy, توسط کارآفرینی

تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی کارمندان با افرادی که دوست دارند کار می‌کنند، می‌توانند پرتوان‌تر و موثر‌تر باشند.نتیجه مطالعه‌ای در این زمینه نشان داد که درکشمکش و انتخاب بین افراد خوشایند و سازگار و افراد با کفایت و ماهر، گرایش بیشتری نسبت به کسانی که گروه از همکاری با آنها لذت می‌برد،وجود دارد و سازمان‌هایی که احساسات مثبت را در میان کارکنان پرورش می‌دهند، به نتایج قابل توجهی دست می‌یابند.

اما چرا «علاقه» اینقدر در روابط کاری اهمیت دارد؟ آیا می‌توان بدون فدا کردن تنوع آن را مدیریت و کنترل کرد؟ و آیا «جسورهای با کفایت» واقعا می‌توانند دوست‌داشتنی‌تر شوند؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب
 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 24 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,تشکلیل,گروه,درخشان,team working,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

استخدام نیروی کار مناسب، کمک شاياني به بهبود بهره‌وري تيم کاري شما مي‌کند. يافتن نیروی کار مناسب می‌تواند چالش‌انگيز باشد، به ويژه اگر در امور کارگزيني، مديري تازه‌کار و بي‌تجربه باشيد.


کارن ديهان نگاهي انداخته است به چگونگي بهبود مهارت‌هاي کارگزيني در روند مصاحبه‌ای که در آن برای اولین بار نقش مديريتي خود را ایفا خواهید کرد. حال شما در طرف ديگر ميز قرار گرفته و شخصي هستيد که وظیفه وی اجرای پروسه استخدام است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 24 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,استخدام,کارمند کار آمد,entrepreneurship,efficient employee, توسط کارآفرینی

تمامی بحث بازاریابی راجع به مشتری است. حال بايد به اين پرسش‌ها پاسخ داده شود كه امروزه به چه كساني مشتري گفته مي‌شود، آیا مشتریان امروزی با گذشته تفاوتی کرده اند؟

 

نيازي به گفتن نيست كه زندگي مشتریان امروزی نسبت به آنچه در ابتدای قرن بیستم بود كاملا تغییر پيدا كرده است. از آن زمان تکنولوژی، ارتباطات و انتقال اطلاعات پیشرفت‌هاي شگرفی داشته‌اند. امروز تمامي افراد در جوامع غربي، قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری بسيار بالا و خارج از تصوري دارند، چيزي که قبلا به هیچ عنوان وجود نداشت. این اشباع محصولات موجب ايجاد بازاري مملو از کالاهای مشابه شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,تعریف مشتری,دنیای امروز,today,customer definition,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

هر تیم کاری می‌بایست به تمامی اطلاعات مورد نیاز فعالیت خود دسترسی کامل داشته و نسبت به استراتژی‌های کلی شرکت و سازمان مربوطه آگاهی کامل داشته باشند. کار کردن به طور کلی سخت هست اما آیا آنقدر که ما آن را سخت می‌گیریم است یا تعریف خودمان آن را اینقدر طاقت‌فرسا می‌کند؟ در این زمینه رابرت مینرو در مورد چگونگی فعالیت هوشمند در کارهای تیمی و تاثیر اینگونه فعالیت‌ها روی بهره‌وری تیم‌ها مطالعات سودمندی را انجام داده است.

تمام افراد موفق یک توصیه به دیگران ارائه کردند و آن هم چیزی نیست جز این پیام «تنها کلید موفقیت، کار و فعالیت سخت است». به عبارت ساده تر اگر تمام توجه و حواستان را فقط متمرکز به هدف کنید و انرژی خود را صرف آن کنید، به طور حتم محصول این زحمات را درو خواهید کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,فعالیت,هوشمند,کار سخت,entrepreneurship,intelligency,hard working, توسط کارآفرینی

دوره آموزشی «شم اقتصادی» با تدریس آقای مهندس امیرحسین مظاهری سیف (کار آفرین برتر کشور)

زمان: ساعت 14 تا 18، 5 دی 1391

مکان: سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی شریف 

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,دوره آموزشی,شم اقتصادی,دانشگاه شریف,entrepreneurship,economic sense,, توسط کارآفرینی

دوره آموزشی «فنون ارتباطات موفق» با تدریس آقای دکتر رضا یادگاری (بنیان‌گذار کتاب‌های تخصصی زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی)

زمان: ساعت 14 تا 18، 6 دی 1391

مکان: سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی شریف

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,دوره آموزشی,فنون,ارتباطات,موفق,شریف,entrepreneurship,techniques,communication,successful, توسط کارآفرینی

گاهی اوقات، زندگی حرفه‌ای شما به کمی شانس نیاز دارد حتی اگر لازم باشد خود شما آن را بیافرینید. در اینجا نگاه واقع بینانه‌ای به مهارت، شانس و هر آنچه که شما می‌توانید برای تغییر انجام دهید، شده است. 

«یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌نویسان کامپیوتر در تمام دوران عمر خود در نزدیکی سیاتل بزرگ شد. او در شرکت تازه تاسیس اینتل که کامپیوترها را بر روی یک تراشه می‌ساخت، کار می‌کرد و از اولین کسانی بود، که موفق به دیدن پتانسیل این ریز رایانه‌ها شد. او تمام وقت خود را برای نوشتن نرم‌افزار برای این ابزار جدیداختصاص داده بود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,شانس,مهارت,مدیریت,entrepreneurship,chance,skill,management, توسط کارآفرینی

معمولا وقتی یک نفر کار خود را ترک می‌کند، همکاران وی مجبور هستنداضافه‌تر کار کنند. «تونی در زمان جابه‌جایی یکی از کارمندان باید علاوه بر کار خودش جای خالی شخص دیگری را هم پر مي‌كرد. رییس وی به شوخی به او گفت وقتی‌که او به‌خوبی کار می‌کند، چرا فرد دیگری را استخدام کنم؟ با قبول این چالش تونی دریافت، این فشارکاری برای مدت زیادی با او خواهد بود و نمی‌دانست چه کند؟»

 

انجام وظایف همکاری که موقتا مرخصی است یا کار ناشی از تعویض یک کارمند امری غیرعادی محسوب نمی‌شود. وقتی کارمندی این کار مازاد را قبول می‌کند، بر این عقیده است که کار برای یک دوره موقت مدنظر است. معمولا در قرارداد استخدامی هر کارمند وظایف وی مستقیما یا تلویحا درج می‌شود. در این حالت کارمند تغییرات موقتی شرایط استخدام را متقبل می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,دو شغل,دو پست,همزمان,entrepreneurship,cover,two,post, توسط کارآفرینی

 در طول 20 سال گذشته، هفت شرکت توانسته‌اند لقب شماره یک بازار سهام را به خود اختصاص دهند و تقریبا هر کدام مربوط به صنعت متفاوتی بوده‌اند.

Seven of the world's top companies

در این بین، فرضیاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا اپل به عنوان ثروتمندترین شرکت دنیا باز هم، مسیر خوشبختی را طی می‌کند یا اینکه برعکس، نقص‌هایی مثل مپل‌گیت (Mapplegate) نشانه‌هایی هستند از اینکه دیگر آن شرکت سابق نیست و تا چند سال آینده نزول خواهد کرد؟ هر دو مورد ممکن است و تنها گذر زمان می‌تواند از پاسخ قطعی پرده بردارد.

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,هفت شرکت,برتر دنیا,seven,top,world,company,apple,microsoft,marlboro,walmart,exon mobil,general electiric,at&t,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

 معتبرترین جایزه جهانی«طراحی خودرو» به ایران رسید

خودروی مفهومی طراحی شده توسط دو دانشجوی گروه طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مسابقه بین‌المللی Interior Motives Awards 2012 در بخش بهترین طراحی فضای داخلی‌ مفهومی، رتبه اول را کسب کرد و در بین برنده‌های هشت بخش مسابقه نیز عنوان طرح منتخب سال را به دست آورد.

 «سیاوش جعفری جوزانی» و «مینا کثیری فر» از دانشگاه تهران با طرح خودرو مفهومی Autopool در معتبرترین مسابقه بین‌المللی طراحی خودرو در بین شرکت‌کنندگانی از سراسر جهان به این موفقیت دست یافتند.

منبع: ایسنا

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,طراحی جدید,خودرو,دانشجو,جایزه جهانی, Interior Motives Awards,2012,entrepreneurshipt, توسط کارآفرینی

 برند چيزي فراتر از رابطه منطقي و واقعي با محصول یا خدمت است. برندها مرزهای منطق و استدلال را پشت سر گذاشته و به سمت احساسات می‌روند. 

آزمایش معروفی در سال 2003 توسط محققان رفتاری انجام شد که نتایج دور از انتظاری داشت.
اين آزمايش به نام «چالش پپسی » مشهور شد. برای انجام این آزمایش از افراد مختلفی که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند دعوت شد تا مزه نوشابه پپسی را با مزه معروف ترین رقیب آن یعنی کوکاکولا مقایسه کنند. ابتدا از آنها خواسته شد تا دو لیوان نوشابه را (بدون آنکه بدانند در کدام لیوان چه نوشابه‌ای وجود دارد) نوشیده و بگویند که مزه کدام یک بهتر است. در این مرحله اکثریت قابل ملاحظه‌اي محتويات ليواني كه در آن پپسي بود را برتر دانسته بودند. با این وجود وقتی از قبل به آنها گفته شد که کدام لیوان محتوی پپسی و کدام محتوی کوکا کولا است، اتفاق عجيبي رخ داد. سه چهارم همان افراد، عنوان کردند که مزه کوکاکولا بهتر است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,متمایز بودن,برند,مارک,منقرض شدن,entrepreneurship,extinct,brands,differ, توسط کارآفرینی

 تصور رایجی است که «موفقیت» را به عنوان پهنه‌ای ببینیم که به آن دست می‌یابیم و می‌توانیم در کنارش لنگر بیندازیم.

اما هر کسب و کار واقعی آکنده از فرازها و فرودهای فراوان است: موفقیت‌ها و شکست‌ها. خطرکردن و حتی گهگاه شکست‌خوردن، یکی از مؤثرترین شیوه‌های ممکن برای آموختن و رشدکردن است. قطعا این گفته‌ها به این معنا نیست که ما الزاما از شکست‌ها لذت می‌بریم. در نتیجه، اینجا به معرفی چند نکته مهمی می‌پردازم که می‌توانید برای مواجهه با شکست‌ها و اشتباهات خود آنها را به خوبی به ذهن بسپارید.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,اشتباه,مدیران,,تحلیل,manager,mistakes,analysis,entrepreneurship, توسط کارآفرینی

 برای بسیاری از کارآفرینان شروع یک‌ایده یا کار از صفر آسان است ولی آنها ترجیح می‌دهند تا در هرچه بهتر کردن‌ ایده دیگران با آنها همکاری کنند. در هر حال این دو روش یعنی شروع یک کار به تنهایی و همفکری و همکاری با دیگران، جنبه‌های کارآفرینی را به دنبال دارند.

تیموتی بوارد (Timothy Bovard)که مهارت‌های کارآفرینی را تدریس می‌کند، می‌گوید: بسیاری از افراد به جای اینکه به خلاق بودنشان فکر کنند بیشتر بر مهارت‌های کاریشان تمرکز می‌کنند. «اگر‌ایده خوبی دارید ریسک کنید و آن را انجام دهید، اما بسیاری از کارآفرینان مهارت خیلی خوبی در گرفتن شرکت‌های موجود و هرچه بهتر کردن وضعیت آن شرکت‌ها نسبت به قبل دارند و باعث می‌شوند که آینده آن شرکت هم مثل یک شرکت جدیدالتاسیس تضمین شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,شرکت,خرید,راه اندازی,entrepreneurship,buying,company, توسط کارآفرینی

همزمان با هفته پژوهش مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری «کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف» از سوی صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف با همکاری مرکز کارآفرینی و مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف می‌شود.

زمان: 28 آذر ساعت 13 الی 17

مکان: سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف


اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,جشنواره,توسعه,کسب و کار,شریف,entrepreneurship,business,development,sharif,, توسط کارآفرینی

برای مدیرانی که به فکر رشد شرکت‌هایشان هستند توصیه‌های استراتژیک زیادی وجود دارد. آنها می‌توانند فشار بیشتری بر منابع داخلی موجود خود وارد آورند و از راه‌های معمولی استفاده کنند.

یا می‌توانند از خارج سازمان وام بگیرند تا در یک مبنای کوتاه مدت، مهارت‌ و دانش مورد نیاز را با شرکای خود تکمیل کنند. پیشنهاد دیگر این است که می‌توانند به راحتی شرکت‌هایی را بخرند که تخصصی را که آنها احتیاج دارند و از آن بی‌بهره‌اند، ارائه می‌دهند. اما چگونه می‌توان تصمیم گرفت که بهترین راه کدام است؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,مشکلات,رشد,شرکت ها,ساخت,وام,خرید,entrepreneurship,growth,problems,corporation, توسط کارآفرینی

نوآوری مستمر و پایدار وضعیتی است که در آن یک سازمان تلاش می‌کند تا در تمام جنبه‌های کسب وکار از جمله مدیریت، توزیع، عملکرد و مشتریان نوآوری کند و اینگونه بهره‌وری را بالا ببرد .

این کار نیازمند یک رویکرد مدیریتی منسجم و سازمان یافته است که تمامی عملکردها را از کنترل و هدایت در سطح هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا هماهنگ کردن تمام مسیر از طریق سرمایه گذاری در حوزه فناوری و اجرای آن را، در بر گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,شرکت موفق,نوآوری,entrepreneurship,successful corporation,innovation, توسط کارآفرینی

امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده کارآفرینی با همکاری موسسه ثروت آفرینان، سمینار "شم اقتصادی" را با هدف بررسی فراز و فرودهای 4 برند موفق کشور.

زمان: ساعت 8 الی 12 روز چهارشنبه  22 آذر

مکان: آمفی تئاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

هزینه شرکت در سمینار برای دانشجویان 15 هزار تومان و برای سایر علاقه مندان 40 هزار تومان می باشد. لطفا جهت ثبت نام با شماره  09373970444 (آقای فخرایی) تماس حاصل فرمایید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,سمینار,شم اقتصادی,دانشگاه تهران,entrepreneurship,economic sense, توسط کارآفرینی

 کاهش قیمت‌ها هرگز بهترین استراتژی برای راه‌اندازی یک حراج موفق در اقتصادی دشوار و رقابتی نیست، بلکه راه موثرتر توجه بیش از قبل به مشتریان وفادار و همیشگی است.

مالکان باهوش در عرصه کسب‌وکار روابط بسیار مستحکم و مناسبی را با مشتریان خود ایجاد می‌کنند. آنها حتی از همان اولین تماس، همکاری و آشنایی‌شان با مشتریان برجسته، در صدد افزایش مناسبات متقابل هستند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,راه,ارائه,بهترین خدمات,مشتریان,entrepreneurship,best,services,costomer, توسط کارآفرینی

 قرن بیست‌و‌یکم در کنار تمام پیامدهایی که برای بشر امروزی در بر داشته است، سازمان‌‌ها و شرکت‌ها را نیز بی نصیب نگذاشته و آنها را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. امروزه شاهد تغییرات سریع در فناوری‌ها و شدت پیچیدگی محیط سازمان‌ها هستیم. 

در چنین وضعی سازمان‌ها به منظور حفظ حیات خود ناچارند به صورت مداوم تغییر کنند تا از غافله رقبا عقب نمانند. اما این تغییر لزوما باید مبتنی بر جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مناسب از محیط و تبدیل آن به دانش باشد. 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,مدیریت دانش,سازمان,entrepreneurship,knowledge management,organization, توسط کارآفرینی

 رییس کل گمرک: هدف صادراتی امسال محقق نمی‌شود

گروه بازرگانی- آمار تجارت خارجی ایران در 8 ماه گذشته نشان از کاهش ارزش واردات و صادرات دارد. بر اساس تازه‌ترین گزارشی که گمرک از تجارت رسمی کشور منتشر کرده است در این مدت حدود 28 میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 92/1درصد کاهش داشته است.
 
برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.
 
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,گزارش,صادرات,واردات,entrepreneurship,export,import, توسط کارآفرینی
مرکز کارآفرينی دانشگاه علم و صنعت ايران در راستای ارتقاء دانش و بينش دانشگاهيان و محققين دانشگاهی از مباحث مالکيت فکری ، مديريت نوآوری و روند ثبت اختراع، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی حقوق مالکيت معنوی و ثبت اختراع نموده است.
زمان: چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 9 الی 13
مکان: مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ايران
اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب
 

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,دوره آموزشی,حقوق,مالکیت فکری,ثبت,اختراع,entrepreneurship,course,invention, توسط کارآفرینی

 مرکز کارآفرينی دانشگاه علم و صنعت برگزار می کند :

 

زمان : چهارشنبه 29 آذرماه 1391 - ساعت 13 الی 16

مکان : سالن شهيد صرفی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ايران 

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,دوره آموزشی,تکنیک,تفکر خلاق,entrepreneurship,course,techniques,thinking, توسط کارآفرینی

*کارگاه آموزشی اصول و مبانی کارآفرينی به علت به حد نصاب نرسيدن دانشجويان در تاريخ 3 دی ماه 1391 برگزار نمی گردد.*

مرکز کارآفرينی دانشگاه علم و صنعت برگزار می کند :

زمان : يکشنبه 3 دی ماه 1391 - ساعت 15 الی 17

مکان : سالن شهيد صرفی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ايران 

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,دوره آموزشی,اصول و مبانی,course,entrepreneurship,principle, توسط کارآفرینی

زمان: چهارشنبه 15/9/1391  ساعت : 8:30 الی 13

  مکان: آمفی تاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

تماس برای ثبت نام در سمینار : 09198062908

اطلاعات کامل در ادامه مطلب



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,مهارت,کار تیمی,entrepreneurship,team,working, توسط کارآفرینی

به نظر شما «برترین مدیر کسب‌وکار» چه کسی است، چگونه رفتار می‌کند، چه تعریفی دارد و چگونه کار می‌کند؟

مثلا همه با استیو جابز آشنا هستیم. او بی‌تردید یکی از همین برترین مدیران کسب‌وکار در جهان بود، اما به صورت کلی، می‌توان گفت که برترین مدیران کسب‌وکار در جهان، آنهایی هستند که کارهای خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,هفت,عادت مدیران,برتر,کسب و کار,جهان,entrepreneurship,seven,business,habit,superior,manager, توسط کارآفرینی

کارگاه آموزشی "  ارزیابی اقتصادی و مالی پروژه ها با استفاده از نرم افزار کامفار "با حضور  مهندس مجید عقلایی مدیرعامل شرکت دانش بازار سام، پنج شنبه و جمعه ( 16 و 17 آذر ماه ) ساعت 9 الی 17 در آمفی تئاتر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می شود.


جهت كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام با شماره 09198062908 تماس حاصل نماييد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,ارزیابی اقتصادی,پروژه,کامفار,economic,assessment,entrepreneurship,comfar, , توسط کارآفرینی

اشتباهاتی که مدیران رویا پرداز مرتکب می‌شوند ; فکر می‌کنید مدیر بزرگی هستید؟ مطمئن شوید که به این سه خصوصیت مبتلا نیستید.

در اینجا سه خطایی که اغلب مدیران بزرگ مرتکب می‌شوند و ترکیب آنها باعث عدم درک صحیح واقعیات می‌شود را مرور می‌کنیم.

منبع: خانه کارآفرینان

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,مدیران رویا پرداز,اشتباه,entrepreneurship,dream,mistake, توسط کارآفرینی

تحقیق درباره کارآفرینان موفق نشان داده است که افراد با کسب و کارهای کوچک و موفق یک سری ویژگی­‌های مشترک دارند. چـــک لیست این ویژگـــی­‌ها موفقیت را تضمین نمی­‌کند اما می‌­تواند به شما نشان دهد که از پس آن برمی­‌آیید یا نه؟ خود را چطور می­‌بینید؟ این پرسش­‌ها را از خود بپرسید.

متن اصلی: 

متن ترجمه:

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,مقاله,پرسش آغازین,entrepreneurship,article,question, توسط کارآفرینی

دوره آموزشی «مکاتبات و مذاکرات بازرگانی با رویکرد کاربردی و دانش‌محور» با تدریس آقای مهندس سیدحمیدرضاعظیمی به مدت 8 ساعت در آذرماه 1391 در دانشگاه شریف برگزار می‌گردد.

زمان: 21 و 22 آذرماه 1391

مکان: سالن اجتماعات

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:کارآفرینی,دوره آموزشی,دانشگاه,شریف,مکاتبات,مذاکرات,دانش محور,entrepreneurship, توسط کارآفرینی