سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی دانشجویی کارآفرینی در تاریخ 16 و 17 مهر ماه 1392 برگزار می گردد.

http://ent-stu.ut.ac.ir

 دسته بندی: همایش، جشنواره و کنفرانس


ادامه مطلب


احتمالا همه ما افرادی در محل زندگی يا کار خود می‌شناسيم که به طور واقعی شنوندگان خوبی هستند و به نظر می‌رسد در هر حالتی دقيقا می‌دانند چه می‌گويند. اين افراد دلسوز و با ملاحظه هستند و معمولا در حضور آنها حس اميدواری و خوش بينی داريم. 

اين گروه از افراد احساسات خود را به خوبی مديريت می‌کنند و در شرايط پرتنش خشمگين نمی‌شوند و در عوض توانايي بررسی مشکل و پيدا کردن راهي برای آن دارند. آنها تصميم‌گيرندگانی عالی هستند. صرف‌نظر از نقاط قوتی که در خود دارند، معمولا صادقانه به توانمندی‌های خود نگاه می‌کنند؛ ظرفيت انتقادپذيری بالايي دارند و از اين موضوع برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کنند. اين‌گونه افراد معمولا هوش هيجانی بالايي دارند. 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:مدیریت,ابزار موفقیت,ابزار,موفقیت,کسب و کار,management,success tools,business, توسط کارآفرینی

http://www.iranbei.ir

تاريخ هاي مهم

آخرين مهلت ارسال مقالات: 31 تيرماه 1392

اعلام پذيرش مقالات: 20 مردادماه 1392

برگزاري همايش: 26 و 27 مردادماه 1392

دسته بندی: همایش، جشنواره و کنفرانس


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:همایش,سومین همایش,بهبود فضای کسب و کار در ایران,conference,3th,iran,business, توسط کارآفرینی

از آن جا که کارآفرینی به عنوان یک عامل کلیدي رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است، پژوهش هاي مرتبط با آن، واجد اهمیت بسیار است.

کارآفرین، عوامل مختلف تولید را گرد هم می‌آورد و با تلاش و کوشش‌هاي خلاقانه خود فعالیت‌ها را به سمت موفقیت سوق می‌دهد. این پژوهش تأثیر ویژگی‌هاي روان شناختی و جمعیت‌شناختی کارآفرینان بر تمایل به تشکیل بنگاه‌هاي کوچک را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است. بدین منظور با روش نمونه‌گیري تصادفی ویژگی‌هاي 160 نفر از کارآفرینان بنگاه هاي کوچک استان گیلان با استفاده از پرسش‌نامه جمع‌آوري و با روش همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از این است که بین ویژگی‌هاي کارآفرینان و تمایل به تشکیل بنگاه‌هاي کوچک همبستگی وجود دارد.

مقاله:  

نویسندگان: دکتر علی قلی‌پور سلیمانی، فاطمه زادباقر صیقلانی

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:کارآفرینی,ویژگی های کارآفرینی,تشکیل,بنگاه های کوچک,entrepreneurship,small business, توسط کارآفرینی

عده بسیار کمی از مردم با شیوه‌هاي مدیریتي یا نقاط ضعف و قدرت خود به درستی آشنایی دارند. اما در حقیقت این یک اشتباه است. از شروع هدایت یک شرکت تا استخدام کارمندان، شما باید بدانید که در چه زمینه کاری و در چه موضوعی توانمند هستید. و برای رسیدن هر چه بهتر به اهداف شرکت خود ملزم به انجام چه کارهایی هستید.

به نظر من ممکن است تلاش‌های شما در راستای توسعه مدیریت برای دستیابی به موفقیت اولیه ارزشمند‌تر از ایجاد مهارت‌های کسب‌وکار باشد.
البته مهارت‌های مدیریتی همیشه غریزی و ذاتی نیستند. بنابراین به خصوص از کارآفرینان جدید، انتظار می‌رود تا کار بیشتری انجام دهند. برای ارزیابی بهتر موقعیتی که در آن قرار دارید و همچنین برای دستیابی به بیشترین حد استعداد درونی خود، در کنار دوره‌های آموزشی، سمینارها و مدرسین بسیار زیادی نیز وجود دارند. اما مطالعه یک کتاب خوب در مورد موضوع مورد نظر، مثل کتاب جدید جان متون با نام «مدیریت هوشمند» می‌تواند یک شروع مناسب در این زمینه باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:کارآفرینی,,ویژگی مدیریتی,کارآفرینان موفق,entrepreneurship,management features,successful entrepreneur, توسط کارآفرینی

هر حوزه‌ی علمی نوظهوری با چالش تشریح موضوع متمایز و قلمرو نظری- مفهومی منحصر به فرد خود یا به بیان دیگر هویت علمی مواجه است.

وجه تمایز حوزه‌های علمی در موضوع آنها نهفته بوده و کارآفرینی نیز به عنوان یک حوزه‌ی علمی نوظهور از این قاعده مستثنی نبوده و در جهت نیل به هویت علمی متمایز خود ناگزیر به عبور از چالش تعریف موضوع خود به عنوان یکی از الزامات بنیادین فعالیت‌های هویت آفرینی است.

مقاله:  

نویسنده: قنبر محمدی الیاسی، استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:کارآفرینی,حوزه علمی,مقاله,مرکز کارآفرینی شریف,entrepreneurship,article,science, توسط کارآفرینی

سازمان‏ها امروزه به طور فزاینده‏ای شاهد تبدیل شدن «ساختار» خود به شبکه ظریف و پیچیده‏ای از روابط داخلی و خارجی هستند.
این پدیده سازمانی به عنوان سازمان مجازی نام‏گذاری شده، که به عنوان شبکه‏ای موقت از شرکت‏های مستقل - تامین‌کنندگان، مشتریان، پیمانکاران فرعی، حتی رقبا- تعریف می‏شود که با استفاده از فناوری اطلاعات برای به اشتراک‌گذاری مهارت‏ها، دسترسی به بازار و هزینه‏ها با یکدیگر متصل‌اند.

 یک سازمان چابک سازمانی است که دسته‏ای از قابلیت‏های کانونی کسب‏وکار برای سودآوری بالای عملیاتی را شناسایی می‏کند و سپس حول آن قابلیت‏ها سازمانی مجازی می‏سازد. ایجاد یک ساختار سازمانی چابک مجازی مستلزم برون‏سپاری، پیمان‏های استراتژیک، ساختار بدون مرز، رویکرد یادگیرنده دو سویه و سازمانی مبتنی بر وب (اینترنت) است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:کارآفرینی,سازمان,چابک,مجازی,entrepreneurship,agile,virtual,enterprise, توسط کارآفرینی

عناوین مختلفی برای بازاریابی محتوا گفته شده است که برخی از آنها عبارتند از:
انتشار سفارشی، رسانه سفارشی، رسانه مشتری، رسانه خصوصی، محتوای برندسازی شده، رسانه شرکت، انتشارات شرکت، ژورنالیسم شرکتی و رسانه برندسازی شده.

اما شاید هیچ واژه‌ای به‌اندازه بازاریابی محتوا مناسب نباشد. اما بازاریابی محتوا واقعا چیست؟
«بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که در آن محتوای با ارزش و مرتبط برای جذب، به دست آوردن و درگیر کردن مخاطب هدفی که به خوبی درک شده و مشخص شده است، ایجاد و توزیع می‌شود که این‌کار با هدف جذب مشتری سود آور انجام می‌گیرد».

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:بازاریابی,بازاریابی محتوا,marketing,content marketing, توسط کارآفرینی

برای آنکه کارآفرین موفقی باشید یا اساسا در هر کاری موفق شوید باید بتوانید در صورت ایجاد یک فرصت مناسب از آن استفاده کنید. از آن مهم‌تر اینکه باید قادر باشید یک مشکل یا خلأ را تشخیص دهید و یک راه‌حل خلاقانه برای آن بیابید. (البته باید این توانایی را نیز داشته باشید که راه‌حل مورد نظر را اجرایی کنید، اما بدون درک فوری فرصت‌ها، هیچ دستاوردی نخواهید داشت).

پس دقیقا چگونه یک فرد می‌تواند استفاده بهتری از فرصت‌ها داشته باشد؟
شاید بگویید این یک موضوع غریزی است- یک شخص، یا در یک کار خوب است یا خوب نیست. این پاسخ اشتباه است. دوباره تلاش کنید. بسیار خوب، پس شاید موضوع تمرین یا تجربه مطرح باشد. اما شاید این‌گونه نباشد. در ادامه دلیل آن را توضیح خواهیم داد. بی‌شک، بلاتکلیفی انسان را مستهلک می‌کند، اما در این مقاله راز استفاده از فرصت‌ها را به شما می‌گوییم: تمرکز بر پیشرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی، مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:مدیریت,درک و استفاده,فرصت ها,management,opportunity,underestand and use, توسط کارآفرینی

 پنجمین جشنواره سراسری «کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف» به همت صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف با همکاری مرکز کارآفرینی و مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف برگزار می­‌شود.

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: (تازه ها، همایش، جشنواره و کنفرانس)



ادامه مطلب


 اجرای یک طرح استخدام نیاز به تلاش مضاعف مدیر در جهت جذب و استخدام بهترین استعدادهای موجود دارد.این راهکارها که هدف آنها به نوعی  برآورده کردن نیازهای مدیریتی شرکت است به دو دسته درونی و بیرونی قابل‌طبقه‌بندی هستند.

استراتژی‌های استخدام درونی

استراتژی‌های درونی عبارتند از بازنگری مجدد کارمندانی که قبلا به استخدام شرکت درآمده‌اند و بررسی مجدد استعدادهای آنها برای به کار گرفته شدن در پست‌های جدید  و کمک به استحکام و ثبات بیشترشرکت است.

مدیری که نسبت به سطح استعداد و کارآیی کارمندان خود شناخت کافی داشته باشد به راحتی می‌تواند اشخاصی را که برای به کار گرفته شدن در پست‌های جدید تجربه و صلاحیت دارند را شناسایی کند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 تير 1392برچسب:مدیریت,استخدام,بهترین ها,management,employment, توسط کارآفرینی

هفتمین نسخه نشریه مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 15 خرداد 1392 منتشر شد.

بارگزاری در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 تير 1392برچسب:کارآفرینی,نشریه,مرکز,رشد,دانشگاه,صنعتی شریف,entrepreneurship,paper,publication,sharif, توسط کارآفرینی

 روند پیشرفت برند کولا ریل، از یک کسب‌وکار خانوادگی و فروش در سطح محلی، به شرکتی چندملیتی و فعال، داستان خاص خود را دارد، اما کولا ریل برای توسعه ساختار و استراتژی فعلی خود چه شانس‌هایی دارد تا به یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های نوشابه‌سازی چند ملیتی جهان تا سال 2020 تبدیل شود؟

اولین بطری‌های کولا ریل طی دهه 80 در شهر آیاکوچو پرو در یک اقامتگاه خانوادگی تولید شد. این منطقه تا حدی به واسطه درگیری‌های تروریستی مورد تهدید بود که شرکت‌های کوکاکولا و پپسی فعالیت خود را در آن متوقف کرده بودند. خروج این کارخانه‌های معروف از منطقه، جای خالی فعالیت یک کارخانه داخلی را در بازار محلی به وجود آورده بود. 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 تير 1392برچسب:مدیریت,چگونگی,جهانی سازی,کسب و کار,محلی,management,globalization,local business, توسط کارآفرینی

 در هر کسب‌وکاری که باشيد، با تامين‌کنندگانی مواجه هستيد، اما چگونه مطمئن می‌شويد آنها استانداردهای شما را برآورده می‌سازند؟ 

تاکنون برای شما پيش آمده است که با تامين‌کننده‌ای شروع به همکاری کنيد و بعد از مدتی به اين نتيجه برسيد که انتخاب نادرستی داشته‌ايد؟ برای مثال ممکن است تامين‌کننده‌ای پيدا کنيد که قيمت پيشنهادی مناسبی ارائه کرده است اما بعدا متوجه می‌شويد که استانداردهای کيفی پايينی داشته است يا از نظر نحوه ارتباط و پاسخگويي ضعيف عمل می‌کند. عدم تطابق ميان نيازهای شما و عرضه يک تامين‌کننده می‌تواند منجر به ايجاد هزينه‌های اضافی، تاخير و حتی آسيب به شهرت سازمان شما شود. در اين نوشتار ابزار ارزيابی و شناسايي تامين‌کنندگان به روشی مناسب ارائه می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 تير 1392برچسب:مدیریت,ابزار,ارزیابی,تامین گنندگان,management,tssessment,evaluation,tools,for suppliers, توسط کارآفرینی