وقتی ژوان و تیم مدویتز شرکت تولید پوشاک «پاپ اوت‌ور» را در سال 2009 تاسیس کردند، از یک موضوع مطمئن بودند. آنها می‌خواستند پوشاک تولیدی خود را مستقیما به مصرف کننده بفروشند، چه به صورت آنلاین، چه از طریق فروشگاه خودشان یا در نمایشگاه‌های فصلی.

ژوان مدویتز می‌گوید «شرکت‌هایی مانند بونوبوس، واربی پارکر و لولولمون، با فروش مستقیم محصولات خود به 
مصرف کننده، در مسیر رشد خوبی بودند و ما هم از روی بی‌تجربگی فکر می‌کردیم اگر آنها توانسته‌اند، ما هم می‌توانیم.»

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,فروش مستقیم,افزایش سود,نشان تجاری,برند,marketing,direct sales,small business, توسط کارآفرینی
تبدیل یک تیم از یک مجموعه معمولی به یک مجموعه فوق‌العاده، یعنی درک تفاوت بین مدیریت و رهبری. به گفته نویسنده «مدیریت یعنی درست انجام دادن کارها و رهبری یعنی انجام درست‌ترین کارها.»
مدیر و رهبر دو وظیفه جداگانه دارند؛ ولی ما معمولا آنها را با هم جابه‌جا می‌کنیم. هدف مدیر، هموار کردن مسیر موفقیت تیم است. مدیران وظیفه تامین احتیاجات گروه برای ثمره بیشتر و بهتر را بر عهده دارند. آنها اعضای گروه را برای مقابله با مشکلات و سطوح بالاتر آماده می‌کند. هدف مدیر تضمین ثبات کیفیت بالای عملکرد اعضا و مدیریت آنها در چالش‌های پیش رويشان است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رهبری,تیم,روش,management,leadership,team, توسط کارآفرینی

شنيدن يکي از مهم‌ترين مهارت‌هايي است که مي‌توان به دست آورد. نحوه شنيدن شما، تاثير عمده اي بر اثربخشي کار و کيفيت رابطه‌تان با ديگران دارد. ما براي دستيابي به اطلاعات، فهمیدن، لذت بردن و آموختن گوش مي‌کنيم.

باوجود تمام اين کارآيي‌ها، به نظر مي‌رسد که ما بايد شنوندگان خوبي باشيم، اما بيشتر ما اين‌طور نيستيم. تحقيقات نشان داده است که تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد از آنچه که مي‌شنويم، به ياد مي‌آوريم. يعني زماني که شما براي مدت ۱۰ دقيقه مشغول صحبت با ریيس، همکاران، مشتري‌ها يا همسرتان هستيد، آنها تنها به نيمي از صحبت‌هاي شما توجه مي‌کنند و اين امري ناراحت کننده است!

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,گوش کردن,بشنوید,management,hear, توسط کارآفرینی

بكوشيد براي تحليل مسائل، از يك روش مشخص و سيستماتيك كمك بگيريد. استفاده از يك فرآيند سيستماتيك در تصميم‌گيري، مي‌تواند مانع دخالت پيش‌فرض‌ها و بروز بسياري از اشتباهات در تصميم‌گيري‌ها شود.

با به‌كارگيري يك روش سيستماتيك، مطمئن خواهيد بود كه كليه گزينه‌ها با دقت و به‌صورت بي‌طرفانه مورد توجه قرار گرفته‌اند و شما قرباني پيش‌فرض‌ها و برداشت‌هاي خود نشده‌ايد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,تصمیم گیری,روش سیستماتیک,management,decision making, توسط کارآفرینی

 پنج باور غلط درباره‌ رایانش ابری

صنعت فناوری اطلاعات همواره تحت تاثیر موج‌های تازه بوده و سعی کرده آنها را در همه ‌جا استفاده کند، پردازش ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای فهم پردازش ابری بگذارید ابتدا بحث را بر روی چند تعریف بنا کنیم.

ه عنوان یک مبنای عملی برای بحث ما، تعریف پردازش ابری را از موسسه‌ ملی استانداردها و فناوری (MIST) که در 7 اکتبر 2009 ارائه شده نقل می‌کنیم:
پردازش ابری مدلی است برای دسترسی راحت و آنی به یک مجموعه‌ مشترک از منابع پردازنده‌ قابل پیکره‌بندی (مانند شبکه‌ها، خدمت‌دهنده‌ها، نرم‌افزارهای ذخیره‌سازی و خدمات) که می‌تواند به سرعت تدارک دیده شود و با مقدار کمی تلاش مدیریتی یا تعامل با خدمت دهنده به متقاضی خدمات زیادی ارائه شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رایانش ابری,فناوری اطلاعات,پاسخ نیازها,سازمان,management,cloud computing,organization,information technology, توسط کارآفرینی

رستوران‌های زنجیره‌ای پیتزا هات، در تلاشی هدفمند برای جذب مشتریان خاص از نسل جدید، هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر هر یک از حاضرین در مناظرات باراک اوباما و میت رامنی بتوانند از آنها بپرسند که «پیتزای سوسیس دوست دارند یا پپرونی»، تا آخر عمر می‌توانند از پیتزا هات، پیتزای رایگان دریافت کنند. اما مخاطبین که از این تبلیغ تمسخرآمیز عصبانی شده بودند، انتقادات خود را شروع کردند.

واکنش شدید نسبت به این نوع تبلیغ، پیتزا هات را شوکه کرد و این رستوران مجبور شد از پیشنهاد خود عقب نشینی کند.
تبلیغات با در نظر گرفتن یک گروه هدف، همیشه با این مشکلات اساسی روبه رو است. افرادی که ویژگی‌های جمعیتی مشترکی دارند، لزوما اولویت‌ها یا عقاید یکسانی ندارند و این نوع تبلیغات این حقیقت را نادیده می‌گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,گروه هدف,بازار هدف,انتخاب درست,marketing,target market, توسط کارآفرینی

در مرکز کارآفرینی شریف، پس از تجربه چاپ 4 سری کتاب «سی کارآفرین» و گفتگوی دوطرفه با 120 نفر از کارآفرینان برگزیده دانشگاه صنعتی شریف، تصمیم گرفتیم تا با ارزیابی نکات مطرح شده در این گفتگوها به موشکافی دقیق مشکلات پیش روی فرایند کارآفرینی در کشورمان پرداخته، ضمن یافتن راه­‌حل­‌های اجرایی برای آن­ها از تجربه­‌های موفق این افراد در رفع موانع نیز سود جوییم تا شبکه­‌ای جامع از اطلاعات کارآفرینان، همراه با راهکارهای رسیدن به پیروزی را در یک مجموعه مدون و کارا گرد آوریم.

ا این هدف، با تهیه بانک اطلاعاتی جامع و «به­‌روز» از فارغ­‌التحصیلان دانشگاه، گفتگوهای کتاب حاضر (سی کارآفرین 5) با تغییر در محتوای سؤالات، صورت گرفته و به جای تدوین دفتر خاطرات شخصی آنها با تأکید بیشتر بر جنبه­‌های کارآفرینانه فعالیت­‌های افراد در زندگی حرفه­‌ای آنها به منظور توسعه کسب­‌وکارهای دانش‌­بنیان انجام شده است.

پیوند الکترونیکی در ادامه مطلب

دسته بندی: معرفی کتاب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:معرفی کتاب,سی کارآفرین 5,کتاب الکترونیکی,book,30 karafarin,si, توسط کارآفرینی
کتاب "ای کاش وقتی 20 ساله بودم، می‌دانستم" به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه ترجمه و منتشر شد. 
نویسنده این کتاب خانم پروفسور سیلیگ، مدیر برنامه سرمایه‌گذاری خطرپذیر مبتنی بر فناوری (STVP) دانشگاه استنفورد می‌باشد. این مرکز مسئولیت هدایت، حمایت و ارتقاء توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان با هدف شکل‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان جهت ارزش‌آفرینی و حل مسایل را بر عهده دارد.
 
فصل سوم کتاب در ادامه مطلب
دسته بندی: معرفی کتاب

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:مهرفی کتاب,ای کاش وقتی 20 بیست ساله بودم می دانستم,دانلود کتاب,دانلود,book,what I wish i knew when i was 20, توسط کارآفرینی

 

دسته بندی: همایش، جشنواره و کنفرانس


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:همایش, جشنواره و کنفرانس, فراز و نشیب,کسب و کار,اینترنتی,conference,internet,business, توسط کارآفرینی

معمولا داستان‌های تبلیغاتی درباره افرادی است که کالا یا خدمت را خریداری کرده‌اند و کمتر خود آن کالا یا خدمت محور داستان‌ها قرار می‌گیرد. به سخن دیگر در این داستان‌ها، مشتریان به جای خود شرکت یا محصول آن در جایگاه قهرمان داستان قرار می‌گیرند.

سال گذشته فلیکس بومگارتنر رکورد بلند ترین سقوط آزاد جهان را شکست و از یک سکوی فضایی که در ارتفاع 128 هزار فوتی از سطح زمین قرار داشت به سمت پایین پرید. 8 میلیون نفر این سقوط آزاد را به صورت مستقیم از یوتیوب تماشا می‌کردند. مهندسی و پشتیبانی مالی این واقعه توسط «ردبول» انجام شده بود. در واقع یک شاهکار تبلیغاتی بود. داستان به همین جا ختم نشد. بخش اصلی این فعالیت بازاریابی ایجاد محتوایی برای داستان «ردبول» بود که در آن مردم در سطحی عظیم گنجانده شده بودند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,محتوای تبلیغات,برند های بزرگ,درس,marketing,publicity,brands, توسط کارآفرینی

واقع‌گرا باشيد. اگر مي‌خواهيد تصميمي را به صورت جدي و درست تحليل كنيد، آن را از فضاي ايده‌هاي مجرد، به دنياي واقعي بياوريد.

در يك مطالعه، وقتي از رانندگان وسايل نقليه پرسيده مي‌شد كه «آيا حاضر هستيد سوخت پاك‌تر خريداري كنيد؟» همه پاسخ مثبت مي‌دادند. وقتي همين مساله در دنياي واقعي به اجرا گذارده شد، اتفاق ديگري افتاد. رانندگان وقتي افزايش قيمت سوخت را ديدند، اكثرا اعلام نارضايتي كردند!
به استثناي تصميم‌هاي فوري و روزمره، اكثر تصميم‌گيري‌هاي ما در فضاي ذهني مجرد و تئوريك شكل مي‌گيرند. در پاسخ به پرسش‌هاي مختلف، مثلا در مورد اين پرسش كه: «براي فردا يا سال آينده خود چه تصميمي داريد؟» به صورت مجرد فكر نكنيد. مطمئن باشيد كه وقتي از دريچه دنياي واقعي به مسائل نگاه مي‌كنيد، براي آنها پاسخ‌هاي متفاوتي مي‌يابيد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,تصمیم گیری,دنیای واقعی,فاصله,,management,decision,real world, توسط کارآفرینی

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، روزانه سخت تلاش می‌کنید تا کسب‌وکارتان را رشد دهید و به موفقیت برسید.

اما نباید آنقدر درگیر کارهای روزانه شوید که استراتژی بلندمدت و برنامه ریزی برای آینده را رها کنید. به عنوان مدیرعامل یک کسب‌وکار کوچک، ناگزیر هستید استراتژیک فکر کنید و پیش‌بینی برای کسب‌وکارتان را وارد برنامه‌ریزی‌های کلی خود کنید. 
پیش‌بینی کردن بخش مهمی از مالکیت کسب‌وکارهای کوچک است که البته گاهی نادیده گرفته می‌شود. این پیش‌بینی کسب‌وکار نه تنها رشد شرکت شما را پیشگویی می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند بدانید چه زمانی باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید یا سعی کنید فروش‌تان را بیشتر کنید.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,پیش بینی,کسب و کار,رشد,management,forecast,business, توسط کارآفرینی

بسیار پیش آمده است که‌ایده‌های بسیار خوبی در خلال یک سخنرانی توسط یک همکار و با گفتن این جمله که «‌ایده بسیار خوبی است، اما..». خراب و ضایع شده است.

در این مقاله یاد خواهيم گرفت با چه شیوه‌هایی می‌توان این افراد را خلع سلاح کرد و‌ایده‌های خود را به بهترین شکل ممکن به سمع دیگران رساند و آنها را به کرسی نشاند.
موردکاوی:
سمنتا به تازگی پیشنهاد خود را به کمیته سرمایه‌داری ارائه کرده و تا به این لحظه تمام کار‌ها را به درستی انجام داده است. وظیفه گروه سمنتا پیدا کردن راه‌حلی سریع و روشن برای حل مشکلی حاد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:کارآفرینی,حفاظت,ایده,entrepreneurship,idea,protection, توسط کارآفرینی

گاهنامه الکترونيکی کارآفرينی شماره 23، فروردین ماه 92

منبع: خانه کارآفرینان

 فهرست مطالب و بارگذاری در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:کارآفرینی,گاه نامه,الکترونیکی, خانه کارآفرینان,entrepreneurship,, توسط کارآفرینی

در‌این مقاله با 3 کارشناس بازاریابی، در مورد ضرورت بازاریابی شخص به شخص(Person to Person) در عصر دیجیتال امروز مصاحبه‌ای صورت گرفته است،که در ادامه می‌خوانید.

در عصر رسانه‌های اجتماعی، موفقیت یک برند ممکن است با شمارش هزاران یا میلیون‌ها طرفدار یا دنبال‌کننده آنها در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر سنجیده شود. در‌این شرایط به نظر می‌رسد که فکر کردن در مورد ملاقات افراد به صورت رو در رو، عجیب باشد. اما با وجود‌این، اکسپو‌ها یا نمایشگاه‌های تجاری به آرامی در حال بازگشت و بازسازی خود هستند و تعداد تسهیل‌کنندگان‌اینگونه رویدادهای زنده نیز رو به افزایش است. در‌این مقاله با مصاحبه با سه تن از متخصصان بازاریابی درصدد ‌این هستیم که وضعیت بازاریابی شخص به شخص را در عصر حاضر مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,نفر به نفر,عصر حاضر,marketing,person to person, توسط کارآفرینی

تقریبا یک سال قبل بود که تصمیم به انجام چنین کاری گرفتم، به هر حال به چنین کاری دست زدم. آنچه نوشتم بدین قرار است:
«هرگز نفهمیدم چرا مالک یا مدیر یک شرکت رو به سقوط معمولا طالب این نیست که دیگران ــ خصوصا مشتریان ــ به شرکت نزدیک شوند و درباره‌ آنچه در حال وقوع است اخطارهای لازم را بدهند...

من همیشه گفته‌ام با مردمانی که به راستی بهشان علاقه‌مندم و همه‌ زندگی‌ام را مدیون‌شان هستم، اینطور برخورد نخواهم کرد.»

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,اعتماد,مشتریان,بدست آوردن,marketing,customer,confidence, توسط کارآفرینی
ششمین نسخه نشریه مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 12 اردیبهشت 1392 منتشر شد.

بارگزاری در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:کارآفرینی,نشریه,مرکز,رشد,دانشگاه,صنعتی شریف,entrepreneurship,paper,publication,sharif,,, توسط کارآفرینی

 سمینار «درآمدی بر استارتاپ‌ها و آشنایی با متدولوژی کارآفرینی Lean Startup» با تدریس آقای مهندس ناصر غانم‌زاده، مدرس برگزیده دوره­‌های کارآفرینی و مهارت­‌های کسب­‌و­کار، عضو کمیته راهبردی انجمن صنفی کاربران نرم­‌افزارهای آزاد و مربی برنامه استارت­‌آپ ویکند (startupweekend).

زمان: ساعت 15 الی 18، 16 اردیبهشت‌ماه 1392

مکان: دانشگاه صنعتی  شریف

دسته بندی: دوره های آموزشی


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:دوره آموزشی,استارت آپ,دانشگاه صنعتی شریف,course,start up,sharif, توسط کارآفرینی

در عصر حاضر، کارآفريني و کسب‌و‌کارهاي نوپا، موتور رشد اقتصادي محسوب مي‌شوند و بسياري از دولت‌ها اعم از توسعه يافته، در حال توسعه يا توسعه نيافته، افزايش ميزان کارآفريني را در سياست‌هاي کلان خود پيگيري مي‌کنند.

اين در حالي است که در بسياري از موارد ارتباط دقيق ميان کارآفريني و رشد اقتصادي، به علت عدم وجود رابطه مستقيم، دقيقا درک نشده است. دليل اين عدم ارتباط مستقيم اين است که اين دو چندين قدم علي و معلولي از يکديگر فاصله دارند و متغيرهاي کارآفريني و رشد اقتصادي در سطوح تحليلي متفاوت (فردي (individual) در مقابل کلان) مطرح هستند که اين مساله تشخيص رابطه بين اين دو را دشوار مي‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:کارآفرینی,فرصت یا تهدید,رشد اقتصادی,entrepreneurship,threat or opportunity,economy, توسط کارآفرینی

هر چه بیشتر مشتری خود را درک کنید، رشد کسب‌وکار خود را سریع‌تر می‌کنید. اما شرکت‌های جدید اغلب در تعریف بازار هدف خود مشکل دارند.

رابرت هسریچ (Robert Hisrich)، بیان می‌کند که «ما اغلب‌اندازه بازار را دست کم می‌گیریم». اینجا 10 سوالی که به شما در شناسایی و درک چیستی بازار هدف، کمک می‌کنند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,مشخص کردن,بازار هدف,marketing,target,goal, توسط کارآفرینی

در شرایط بحران اقتصادی، استراتژی‌های قدیمی بازاریابی دیگر اثرگذار نیستند و به همین دلیل، شرایط دشواری برای مدیران بازاریابی به وجود می‌آید.

هنگام رکود اقتصادی، مدیران بازاریابی باید طرح‌های بازاریابی قدیمی را که داده محور و مبتنی بر پژوهش‌های گسترده هستند رها کرده و طرح‌های خلاقانه‌ای را شروع کنند که منسجم، محرک و به شدت متمرکز بر عمل باشند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,یک طرح خوب,شرایط بد,اقتصادی,marketing,economy,difficult conditions, توسط کارآفرینی

دوره آموزشی استراتژی بازاریابی و تبلیغات مدرس دکتر یحیی علوی در دانشگاه صنعتی شریف

زمان: 18 و 22 اردیبهشت 1392 ساعت 14 الی 18

مکان: دانشکده فیزیک 

دسته بندی: دوره های آموزشی


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:دوره آموزشی,شریف,استراتژی,بازاریابی,کسب و کار,courses,sharif university, توسط کارآفرینی

 هر کس در مقطعی از زندگی خود چیزی را برای فروش عرضه می‌کند، حتی اگر آن یک ایده کوچک باشد. در این مقاله تکنیک فروشی معرفی می‌شود که از طریق آن می‌توانید با انواع مشتریان و خصوصیت‌های آنها آشنا شوید و به کمک آن رویکرد فروش خود را برگزینید. 

به اعتقاد من همه خریداران یکسان هستند و در شغل خودم تلاش می‌کنم که محصولات، خدمات یا ایده‌های مختلف را به همه خریداران خود با روش و رویکردی یکسان عرضه کنم.
سال‌ها قبل کشف کردم که یک راه ساده و بسیار خاص برای انعقاد قراردادهای فروش وجود دارد. در این روش اجبار و الزامی برای فروش وجود ندارد. کافی است به روش صحیح بین چیزهای صحیح و افراد صحیح رابطه برقرار شود. برای به خاطر سپردن اصول این روش کافی است حروف اول این اصول را کنار هم قرار دهید تا واژه ROAR (به معنی غرش کردن) را به دست آید.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,اسرار,فروش موفق,marketing,success,sale, توسط کارآفرینی

 بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، وقت و استعداد خود را صرف شرکت کوچکشان می‌کنند و به‌تدريج آن را به شركتي بزرگ تبديل می‌کنند. اما تعجبی ندارد که برخی کسب‌وکارهای کوچک به محض اینکه از نوپایی درمی آیند، دچار رکود می‌شوند و از رشد بازمی مانند.

 

چگونه سعی می‌کنید از اینکه کسب‌وکار شما به یکی از بنگاه‌هایی تبدیل شود که به سرعت رشد می‌کند، اما هیچ گاه به پتانسیل کامل خود نمی‌رسد، جلوگیری کنید؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رشد,کسب و کار,کوچک,management,growth,small business, توسط کارآفرینی