برای ثبت نام بر روی تصویر کلیک کنید.

دسته بندی: تازه ها


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:تازه ها,ثبت نام,استارت آپ ویکند,تهران,news,registered,startup weekend,tehran, توسط کارآفرینی

استارتاپ ویکند یک دوره آموزشی و یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی و 54 ساعت برای کارآفرینی علاقه مندان با مهارت های لازم در جهت راه اندازی کسب و کار برگزار می شود.

در این برنامه شرکت کنندگانی شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا ایده هایشان را مطرح کرده و در 54 ساعت ایده های برگزیده را به مرحله اجرا برسانند.

منبع: خبرگزاری مهر

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:کارآفرینی,استارت آپ ویکند,entrepreneurship,startup weekend, توسط کارآفرینی

 سيد کامران باقری امروزه بسياری از بنگاه‌های ايرانی به درستی بر اهميت برند سازی و تاثير شگرف آن بر تصميم خريد مشتريان پی‌برده‌اند. با اين وجود، برخی خشت اول اين ديوار بلند را کج می‌نهند! يک غفلت اوليه که کل سرمايه‌گذاری‌های بعدی آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد و می‌تواند پيامدهای پرهزينه‌ای برايشان در پی داشته باشد. اما اين خشت اول چيست؟

فرض کنيد کسی به شما پيشنهاد دهد که در زمينی که سند ندارد و مالک آن مشخص نيست سرمايه‌گذاری کنيد و يک برج مسکونی زيبا و مجهز بنا کنيد، آيا شما اين پيشنهاد را می‌پذيريد؟ بی‌شک چنين نخواهيد کرد. برگزيدن و سرمايه‌گذاری برای شناساندن يک نام و نشان تجاری و تبديل آن به يک نشان تجاری مشهور بدون اطمينان صددرصدی از مالکيت حقوقی آن با پيشنهاد فرضی بالا تفاوت زيادی ندارد، اما متاسفانه بسياری از بنگاه‌های ايرانی دچار چنين اشتباهی می‌شوند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:بارازیابی,نشان تجاری,marketing,brand, توسط کارآفرینی

 مطالعه روانشناسی انجام شده اخير نشان می‌دهد که مدیران برتر انتقادهایشان را در اتاق‌های در بسته انجام نمی‌دهند. به طور قطع هیچکس بازخورد منفی را دوست ندارد؛ مخصوصا وقتی‌که این انتقادها پیش چشم همکاران بیان شود.

اما راجر شوارتز روانشناسی که این مطالعات را انجام داده می‌گوید: اینگونه انتقادها ممکن است جزو نیازهای ضروری برای اعضای تیم شما باشد. به نوشته او انتقادی که به صورت خصوصی بیان شود باعث پایین آمدن میزان پاسخگویی افراد به یکدیگر در داخل تیم می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:مدیریت,منافع,انتقاد,جمع,management,benefits,criticism, توسط کارآفرینی

 دومینیک هولدر، استادیار دانشکده بازرگانی لندن در‌اینجا، با جورجینا پیترز در مورد آخرین کتابش (حرفه‌ای‌های جدید: The New Professionals ) صحبت می‌کند.

شما با همکاری پیتر ویلیامسون روی ‌این موضوع پژوهش کرده‌اید که چه اتفاقی برای شرکت‌های خدمات حرفه‌ای در حال وقوع است. به نظر شما آنها با چه چالش‌هایی دست به گریبان هستند؟ 
شرکت‌های خدمات حرفه‌ای (PSFs) شرکت‌هایی هستند که برای مشاغلی چون مشاوره مدیریت، اقتصاد، حسابداری، حقوق، خدمات رسانه‌ای، پژوهش عملی، مهندسی و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شدند. در بسیاری از‌این شرکت‌ها، چالش اصلی بحران اقتصادی نیست؛ بسیاری از آنها به خوبی از پس‌این مسائل برمی‌آیند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت، بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:مدیریت,بازاریابی,خدمات حرفه ای,management,marketing,professional services, توسط کارآفرینی

 فارغ از صنعتی که در آن مشغول به کار هستید،اگر خدمات ارائه می‌کنید، باید هدف نهایی شما خشنود کردن مشتریان باشد. 

در «ویرجین» کشف کردیم که کارمندان خط مقدم ما با خوش‌برخوردی، صبر و تحمل، کاردانی و فداکاری برای شنیدن سخنان مشتریان نقش مهمی بازی می‌کنند. اما برای اینکه آنها بتوانند کارشان را خوب انجام دهند لازم است که با طراحی خوب، صحنه را برای ارائه تجربه‌ای دلپذیر آماده کنید و فضایی را ایجاد کنید که کارمندان و مشتریان تان از بودن در آنجا لذت ببرند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:مدیریت,اهمیت,طراحی,management,designing,importance, توسط کارآفرینی

 چرا سرمایه‌گذاران در مورد شرکت‌هایی مانند اپل وDisney رفتاری نامتعارف از خود نشان می‌دهند؟ آیا دلیل آن عوامل مالی، مدیریت فوق‌العاده، چشم‌انداز صنعت، ارتباط خوب سرمایه‌گذاران یا زمان بندی مناسب است؟ احتمالا تمامی این موارد دلایل این رویکرد است. ولی مورد دیگری نیز ممکن است در این انتخاب‌ها دخیل باشد.

در پژوهشی که در دانشکده مدیریت دانشگاه MIT انجام پذیرفت ما به این نتیجه رسیدیم که بازار سهام به طور مداوم به برخی الگوهای تجاری اهمیت بیشتری نسبت به بقیه می‌دهد. به ویژه دریافته ایم که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران به الگوهای تجاری روی آورده‌اند که تمرکزشان بر سرمایه‌های فکری است (مانند الگوهای تجاری دیزنی) و برخی بنگاه‌هایی که مانند اپل که از درجه نوآوری بسیار بالایی برخوردارند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:بازاریابی,مدل های تجاری,سرمایه گذاران,marketing,business model, توسط کارآفرینی

پنجمین نسخه نشریه مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 28 اسفند 1391 منتشر شد.

 

بارگزاری در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:کارآفرینی,نشریه,مرکز,رشد,دانشگاه,صنعتی شریف,entrepreneurship,paper,publication,sharif,, توسط کارآفرینی

 

دوره ها ی آموزشی به حد نصاب رسیده :

  • مهارت های کسب و کار
  • کارآفرینی اینترنتی
  • برنامه نویسی ++C
  • طراحی وب با PHP
  • مهارت های هفتگانه ( ICDL )
  • آموزش نرم افزار SPSS
  • آموزش نرم افزار Photoshop
  • نرم افزار حسابداری هلو

پیوند ثبت نام

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب

دسته بندی: دوره های آموزشی



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:دوره های آموزشی,دانشگاه گیلان,courses,university of guilan, توسط کارآفرینی

 در دهه گذشته، اهمیت دانش توسط پژوهشگران و افراد اجرایی بسیار پررنگ دیده شده است. امروزه دانش اساس رقابت به شمار می‌رود. به ویژه دانش نهفته که می‌تواند منبعی برای ایجاد تمایز به دلیل ماهیت منحصر به فرد، غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جایگزینی بودن آن باشد. با این وجود نقش محض پردازش دانش، به تنهایی ضامن مزیت‌های استراتژیک نیست.

از این رو باید در مورد مدیریت دانش ‌اندیشید. در سال‌های آینده بنگاه‌هایی که اقدام به ایجاد دانش جدید و اجرای موثر و کارآمد آن می‌کنند در ایجاد مزیت رقابتی موفق خواهند بود. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فعال دانش به صورت سیستماتیک و صریح تعریف می‌شود و شامل خلق، سازماندهی، تزریق، استفاده و بهره‌برداری از دانش است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 18 فروردين 1392برچسب:مدیریت,استراتژیک,نوآوری,عملکرد,innovation,sterategy,management, توسط کارآفرینی