در حین اینکه شرکت کوکاکولا استفاده خود از نوآوری‌های تکنولوژی در عملکرد، بازاریابی و فروش را سرعت می‌بخشد، اداستینیکEd Steinike همراه با آنها نقش خود را به عنوان مدیر IT این شرکت، گسترش می‌دهد.

اد استینیک مدیر عامل و مدیر IT شرکت کوکاکولا تصمیم گرفته است که یک «مدیر IT درآمدزا» باشد. در این مصاحبه وی در مورد اینکه چگونه توانسته نقش خود را به عنوان مدیر IT این شرکت گسترش دهد، توضیح می‌دهد. او توضیح می‌دهد که چگونه توانسته با کمک تکنولوژی به منظور ایجاد روابط مستقیم با مشتری‌ها و برای افزایش تولید بر حسب تقاضا (استراتژی‌هایی که زنجیره عرضه را بر اساس تقاضا در نظر می‌گیرد و نه توان تولید) (Demand-driven supply- chain) موجب رشد هرچه بیشتر شرکت شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:مدیریت,پیشرفت سریع,تکنولوژی,management,technology,rapid progress, توسط کارآفرینی

 سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و شركت عمران و بهسازی شهری ایران تفاهمنامه ای در خصوص مهارت آموزی اقشار آسیب پذیر امضا كردند.

این تفاهمنامه به منظور توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و یا در معرض آسیب های اجتماعی از طریق آموزش های فنی وحرفه ای، افزایش مهارت نیروی انسانی ساكن در بافتهای فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی كشور، تحقق سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سكونتگاه های غیر رسمی، اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و سایر اسناد بالا دستی امضا شده است.

منبع: خانه کارآفرینان

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:تازه ها,آموزش اقشار آسیب پذیر,news,education of vulnerable populations, توسط کارآفرینی

 سازمان‌ها و شرکت‌ها معمولا برای تدوين استراتژی‌های خود، از روش شناخته شده تحلیل SWOT (روش برنامه‌ریزی استراتژیک که مخفف قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات موجود در یک پروژه است) برای ارزيابی شرايط محيطی خود و رقبايشان استفاده می‌کنند.

اما جالب است بدانيد اين روش تنها ويژه سازمان‌ها نيست و برای افرادی که به دنبال بهبود و رشد شغلی و فردی خود هستند نيز کاربرد دارد. اگر شما توان استفاده از استعدادهای خود را به حداکثر برسانيد، احتمالا در زندگی شخصی خود موفق خواهيد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:کارآفرینی,تحلیل سوات,شخصی,استعداد,ابزار,entrepreneurship,SWOT analysis,personal, توسط کارآفرینی
 دوره ها ی آموزشی پیش بینی شده مرکز کار آفرینی دانشگاه در
تابستان ۹۲
 
 
- دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره
- دوره آموزشی کار تیمی
- دوره آموزشی کار آفرینی و طرح کسب و کار
- دوره آموزشی شم اقتصادی
- دوره آموزشی فنون ارتباطات موفق
- دوره آموزشی مکاتبات و مذاکرات بازرگانی با رویکرد کاربردی و دانش محور
- کارگاه آموزشی بازاریابی تحت وب
- دوره آموزشی مدیریت بازاریابی
- دوره آموزشی شناسایی فرصت های تجاری برای کسب و کار های کوچک
- کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار
- کارگاه آموزشی مدیریت زمان
- آشنایی با بورس و فرصت های سرمایه گذاری
اطلاعات تکمیلی در ادامه مطلب
دسته بندی: دوره های آموزشی


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:دوره های آموزشی,دانشگاه گیلان,تابستان 92,courses,university of guilan,summer, توسط کارآفرینی

 وقتی ژوان و تیم مدویتز شرکت تولید پوشاک «پاپ اوت‌ور» را در سال 2009 تاسیس کردند، از یک موضوع مطمئن بودند. آنها می‌خواستند پوشاک تولیدی خود را مستقیما به مصرف کننده بفروشند، چه به صورت آنلاین، چه از طریق فروشگاه خودشان یا در نمایشگاه‌های فصلی.

ژوان مدویتز می‌گوید «شرکت‌هایی مانند بونوبوس، واربی پارکر و لولولمون، با فروش مستقیم محصولات خود به 
مصرف کننده، در مسیر رشد خوبی بودند و ما هم از روی بی‌تجربگی فکر می‌کردیم اگر آنها توانسته‌اند، ما هم می‌توانیم.»

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,فروش مستقیم,افزایش سود,نشان تجاری,برند,marketing,direct sales,small business, توسط کارآفرینی
تبدیل یک تیم از یک مجموعه معمولی به یک مجموعه فوق‌العاده، یعنی درک تفاوت بین مدیریت و رهبری. به گفته نویسنده «مدیریت یعنی درست انجام دادن کارها و رهبری یعنی انجام درست‌ترین کارها.»
مدیر و رهبر دو وظیفه جداگانه دارند؛ ولی ما معمولا آنها را با هم جابه‌جا می‌کنیم. هدف مدیر، هموار کردن مسیر موفقیت تیم است. مدیران وظیفه تامین احتیاجات گروه برای ثمره بیشتر و بهتر را بر عهده دارند. آنها اعضای گروه را برای مقابله با مشکلات و سطوح بالاتر آماده می‌کند. هدف مدیر تضمین ثبات کیفیت بالای عملکرد اعضا و مدیریت آنها در چالش‌های پیش رويشان است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رهبری,تیم,روش,management,leadership,team, توسط کارآفرینی

شنيدن يکي از مهم‌ترين مهارت‌هايي است که مي‌توان به دست آورد. نحوه شنيدن شما، تاثير عمده اي بر اثربخشي کار و کيفيت رابطه‌تان با ديگران دارد. ما براي دستيابي به اطلاعات، فهمیدن، لذت بردن و آموختن گوش مي‌کنيم.

باوجود تمام اين کارآيي‌ها، به نظر مي‌رسد که ما بايد شنوندگان خوبي باشيم، اما بيشتر ما اين‌طور نيستيم. تحقيقات نشان داده است که تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد از آنچه که مي‌شنويم، به ياد مي‌آوريم. يعني زماني که شما براي مدت ۱۰ دقيقه مشغول صحبت با ریيس، همکاران، مشتري‌ها يا همسرتان هستيد، آنها تنها به نيمي از صحبت‌هاي شما توجه مي‌کنند و اين امري ناراحت کننده است!

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,گوش کردن,بشنوید,management,hear, توسط کارآفرینی

بكوشيد براي تحليل مسائل، از يك روش مشخص و سيستماتيك كمك بگيريد. استفاده از يك فرآيند سيستماتيك در تصميم‌گيري، مي‌تواند مانع دخالت پيش‌فرض‌ها و بروز بسياري از اشتباهات در تصميم‌گيري‌ها شود.

با به‌كارگيري يك روش سيستماتيك، مطمئن خواهيد بود كه كليه گزينه‌ها با دقت و به‌صورت بي‌طرفانه مورد توجه قرار گرفته‌اند و شما قرباني پيش‌فرض‌ها و برداشت‌هاي خود نشده‌ايد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,تصمیم گیری,روش سیستماتیک,management,decision making, توسط کارآفرینی

 پنج باور غلط درباره‌ رایانش ابری

صنعت فناوری اطلاعات همواره تحت تاثیر موج‌های تازه بوده و سعی کرده آنها را در همه ‌جا استفاده کند، پردازش ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای فهم پردازش ابری بگذارید ابتدا بحث را بر روی چند تعریف بنا کنیم.

ه عنوان یک مبنای عملی برای بحث ما، تعریف پردازش ابری را از موسسه‌ ملی استانداردها و فناوری (MIST) که در 7 اکتبر 2009 ارائه شده نقل می‌کنیم:
پردازش ابری مدلی است برای دسترسی راحت و آنی به یک مجموعه‌ مشترک از منابع پردازنده‌ قابل پیکره‌بندی (مانند شبکه‌ها، خدمت‌دهنده‌ها، نرم‌افزارهای ذخیره‌سازی و خدمات) که می‌تواند به سرعت تدارک دیده شود و با مقدار کمی تلاش مدیریتی یا تعامل با خدمت دهنده به متقاضی خدمات زیادی ارائه شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,رایانش ابری,فناوری اطلاعات,پاسخ نیازها,سازمان,management,cloud computing,organization,information technology, توسط کارآفرینی

رستوران‌های زنجیره‌ای پیتزا هات، در تلاشی هدفمند برای جذب مشتریان خاص از نسل جدید، هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر هر یک از حاضرین در مناظرات باراک اوباما و میت رامنی بتوانند از آنها بپرسند که «پیتزای سوسیس دوست دارند یا پپرونی»، تا آخر عمر می‌توانند از پیتزا هات، پیتزای رایگان دریافت کنند. اما مخاطبین که از این تبلیغ تمسخرآمیز عصبانی شده بودند، انتقادات خود را شروع کردند.

واکنش شدید نسبت به این نوع تبلیغ، پیتزا هات را شوکه کرد و این رستوران مجبور شد از پیشنهاد خود عقب نشینی کند.
تبلیغات با در نظر گرفتن یک گروه هدف، همیشه با این مشکلات اساسی روبه رو است. افرادی که ویژگی‌های جمعیتی مشترکی دارند، لزوما اولویت‌ها یا عقاید یکسانی ندارند و این نوع تبلیغات این حقیقت را نادیده می‌گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,گروه هدف,بازار هدف,انتخاب درست,marketing,target market, توسط کارآفرینی

در مرکز کارآفرینی شریف، پس از تجربه چاپ 4 سری کتاب «سی کارآفرین» و گفتگوی دوطرفه با 120 نفر از کارآفرینان برگزیده دانشگاه صنعتی شریف، تصمیم گرفتیم تا با ارزیابی نکات مطرح شده در این گفتگوها به موشکافی دقیق مشکلات پیش روی فرایند کارآفرینی در کشورمان پرداخته، ضمن یافتن راه­‌حل­‌های اجرایی برای آن­ها از تجربه­‌های موفق این افراد در رفع موانع نیز سود جوییم تا شبکه­‌ای جامع از اطلاعات کارآفرینان، همراه با راهکارهای رسیدن به پیروزی را در یک مجموعه مدون و کارا گرد آوریم.

ا این هدف، با تهیه بانک اطلاعاتی جامع و «به­‌روز» از فارغ­‌التحصیلان دانشگاه، گفتگوهای کتاب حاضر (سی کارآفرین 5) با تغییر در محتوای سؤالات، صورت گرفته و به جای تدوین دفتر خاطرات شخصی آنها با تأکید بیشتر بر جنبه­‌های کارآفرینانه فعالیت­‌های افراد در زندگی حرفه­‌ای آنها به منظور توسعه کسب­‌وکارهای دانش‌­بنیان انجام شده است.

پیوند الکترونیکی در ادامه مطلب

دسته بندی: معرفی کتاب



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:معرفی کتاب,سی کارآفرین 5,کتاب الکترونیکی,book,30 karafarin,si, توسط کارآفرینی
کتاب "ای کاش وقتی 20 ساله بودم، می‌دانستم" به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه ترجمه و منتشر شد. 
نویسنده این کتاب خانم پروفسور سیلیگ، مدیر برنامه سرمایه‌گذاری خطرپذیر مبتنی بر فناوری (STVP) دانشگاه استنفورد می‌باشد. این مرکز مسئولیت هدایت، حمایت و ارتقاء توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان با هدف شکل‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان جهت ارزش‌آفرینی و حل مسایل را بر عهده دارد.
 
فصل سوم کتاب در ادامه مطلب
دسته بندی: معرفی کتاب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:مهرفی کتاب,ای کاش وقتی 20 بیست ساله بودم می دانستم,دانلود کتاب,دانلود,book,what I wish i knew when i was 20, توسط کارآفرینی

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، روزانه سخت تلاش می‌کنید تا کسب‌وکارتان را رشد دهید و به موفقیت برسید.

اما نباید آنقدر درگیر کارهای روزانه شوید که استراتژی بلندمدت و برنامه ریزی برای آینده را رها کنید. به عنوان مدیرعامل یک کسب‌وکار کوچک، ناگزیر هستید استراتژیک فکر کنید و پیش‌بینی برای کسب‌وکارتان را وارد برنامه‌ریزی‌های کلی خود کنید. 
پیش‌بینی کردن بخش مهمی از مالکیت کسب‌وکارهای کوچک است که البته گاهی نادیده گرفته می‌شود. این پیش‌بینی کسب‌وکار نه تنها رشد شرکت شما را پیشگویی می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند بدانید چه زمانی باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید یا سعی کنید فروش‌تان را بیشتر کنید.

 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,پیش بینی,کسب و کار,رشد,management,forecast,business, توسط کارآفرینی

معمولا داستان‌های تبلیغاتی درباره افرادی است که کالا یا خدمت را خریداری کرده‌اند و کمتر خود آن کالا یا خدمت محور داستان‌ها قرار می‌گیرد. به سخن دیگر در این داستان‌ها، مشتریان به جای خود شرکت یا محصول آن در جایگاه قهرمان داستان قرار می‌گیرند.

سال گذشته فلیکس بومگارتنر رکورد بلند ترین سقوط آزاد جهان را شکست و از یک سکوی فضایی که در ارتفاع 128 هزار فوتی از سطح زمین قرار داشت به سمت پایین پرید. 8 میلیون نفر این سقوط آزاد را به صورت مستقیم از یوتیوب تماشا می‌کردند. مهندسی و پشتیبانی مالی این واقعه توسط «ردبول» انجام شده بود. در واقع یک شاهکار تبلیغاتی بود. داستان به همین جا ختم نشد. بخش اصلی این فعالیت بازاریابی ایجاد محتوایی برای داستان «ردبول» بود که در آن مردم در سطحی عظیم گنجانده شده بودند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:بازاریابی,محتوای تبلیغات,برند های بزرگ,درس,marketing,publicity,brands, توسط کارآفرینی

واقع‌گرا باشيد. اگر مي‌خواهيد تصميمي را به صورت جدي و درست تحليل كنيد، آن را از فضاي ايده‌هاي مجرد، به دنياي واقعي بياوريد.

در يك مطالعه، وقتي از رانندگان وسايل نقليه پرسيده مي‌شد كه «آيا حاضر هستيد سوخت پاك‌تر خريداري كنيد؟» همه پاسخ مثبت مي‌دادند. وقتي همين مساله در دنياي واقعي به اجرا گذارده شد، اتفاق ديگري افتاد. رانندگان وقتي افزايش قيمت سوخت را ديدند، اكثرا اعلام نارضايتي كردند!
به استثناي تصميم‌هاي فوري و روزمره، اكثر تصميم‌گيري‌هاي ما در فضاي ذهني مجرد و تئوريك شكل مي‌گيرند. در پاسخ به پرسش‌هاي مختلف، مثلا در مورد اين پرسش كه: «براي فردا يا سال آينده خود چه تصميمي داريد؟» به صورت مجرد فكر نكنيد. مطمئن باشيد كه وقتي از دريچه دنياي واقعي به مسائل نگاه مي‌كنيد، براي آنها پاسخ‌هاي متفاوتي مي‌يابيد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:مدیریت,تصمیم گیری,دنیای واقعی,فاصله,,management,decision,real world, توسط کارآفرینی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد