5 جلد کتاب سی کارآفرین که سالیانه توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف منتشر می شود، در یک مجموعه به صورت کامل و رایگان برای شما عزیزان علاقه مند به کارآفرینی در این تارنما قرار داده شده تا از آن استفاده نمایید.

توضیحات بیشتر و پیوند دانلود در ادامه مطلب

دسته بندی: معرفی کتاب



ادامه مطلب


 در قلب هر کسب‌وکار موفق یک ایده بزرگ وجود دارد. برخی از آنها به قدری ساده هستند که تعجب می‌کنیم چرا قبلا به فکر کسی نرسیده است. برخی از آنها هم به قدری تحول‌گرا هستند که تعجب می‌کنیم چگونه به فکر کسی رسیده است.

اما این ایده‌های بزرگ یک حکم ثابت را اجرا نمی‌کنند و باعث می‌شوند بسیاری از کارآفرینان بالقوه این سوال رایج را از خود بپرسند: این ایده چگونه به ذهن کسی رسیده و ما چطور می‌توانیم همین ایده‌های جادویی را پیاده کنیم؟

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:کارآفرینی,ایده های بزرگ,ذهن کارآفرینان,چگونه,entrepreneurship,great idea,mind, توسط کارآفرینی

 پژوهشگران پارک علم و فناوری تبریز با ترکیب مواد آلی و معدنی ماده کامپوزیت ترمیمی دندان را بر اساس استانداردهای جهانی تولید کردند.

حسن توپچی مجری طرح با بیان اینکه دانش فنی ساخت مواد کامپوزیت دندانی در اختیار چند کشور محدود است، گفت: دانش فنی این کامپوزیت‌های ترمیمی دندان در انحصار کشور آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی است که فناوری بالایی نیز دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها، علم و فناوری



ادامه مطلب


 گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسب‌وکار معرفی می‌کند که سبب افزایش فروش، افزایش سود و رضایتمندی مشتری می‌شود. مدیریت ارتباط با مشتری، سیستمی جهت گردآوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات و فرآیندهای مرتبط با مشتریان به منظور تجزیه و تحلیل و بهره برداری موثر و هدفمند از آنهاست.

این اطلاعات می‌تواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، نیازها و حساسیت‌های بازار، رقبا و مشتریان باشد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار سازمان قرار می‌دهد تا فرصت‌های بالقوه را در ارتباط با مشتریان به منبع درآمد تبدیل کند. 

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:بازاریابی,آشنایی,مدیریت ارتباط با مشتری,marketing,customer relationship management,crm, توسط کارآفرینی

 معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه واگذاری طرح‌های کلان براساس توانمندی و سابقه دانشگاه‌هاست، صلاحیت، توانمندی و انگیزه دانشگاه‌ها را از شاخص‌های واگذاری طرح‌های کلان اعلام کرد.

محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم با بیان اینکه واگذاری طرح‌های کلان به دانشگاه‌ها، برنامه ریزی خاصی دارد، گفت: برخی طرح‌ها از ابتدا با تعدادی از دانشگاه‌ها همکاری داشته و نهاد مرتبط همکار دانشگاهی‌ خود را معرفی می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:تازه ها,صلاحیت,توانمندی,دانشگاه ها,طرح های کلان ملی,news,universities, توسط کارآفرینی

اگر می‌خواهید مدیر شوید، منتظر دریافت عنوان یا دفتر مدیریت نشوید. قبل از آنکه به این سمت برسید، مانند یک مدیر رفتار کنید، فکر کنید و ارتباط ایجاد کنید.

حتی اگر هنوز مراحل زیادی تا رسیدن شما به جایگاه مدیریت باقی مانده است و افرادی قبل از شما در انتظار دریافت این پست هستند، اما روش‌های زیادی وجود دارد که پتانسیل و میل خود را برای رسیدن به هدفی که مطلوبتان است، نشان دهید.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:مدیریت,رفتار,قبل از مدیر شدن,management,behavior, توسط کارآفرینی

 اولین شبکه اجتماعی، اطلاع رسانی و تحلیلی بورس و بازار سرمایه ایران با حمایت دانشگاه صنعتی شریف و توسط شرکت سورن سیستم شریف راه اندازی شد.

 شبکه اجتماعی سهام‌یاب با هدف یکپارچه سازی اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران، به اشتراک گذاری ایده‌ها و نظرات کاربران در حوزه بورس و بازار سرمایه و جذب حداکثری سرمایه‌ها به بورس راه اندازی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

متن کامل و نشانی تارنما در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها، معرفی تارنما



ادامه مطلب


جان دوئر که یک فعال اقتصادی و از سرمایه‌گذاران اولیه در شرکت‌های گوگل، آمازون و توئیتر است، در یک سخنرانی در دانشگاه استنفورد، از کارآفرینان به عنوان محرک‌های عصر امروز یاد کرد. 

 

او معتقد است: «موسسان شرکت‌ها نمونه‌های عجیب و غریب انسانی‌هایی هستند که خلق و خوی منحصر به فردی دارند.»

مطمئنا برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، یک راه یا نکته مشخص و خاص وجود ندارد، همانطور که برای شرکت‌های مختلف روش‌های مدیریت خاص شرکت باید در نظر قرار گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1392برچسب:کارآفرینی,منحصر به فرد,اخلاق کارآفرینان,entrepreneurship,moral,specific, توسط کارآفرینی

 معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از رونمایی ۴ دستاورد علمی در حوزه انرژی‌های نو در حاشیه جشنواره دستاوردهای علمی فناوری ستاد توسعه فناوری‌های انرژی‌های نو در پژوهشگاه نیرو خبر داد.

نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشست خبری صبح امروز در معاونت علمی با اشاره به برگزاری جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو از فردا در پژوهشگاه نیرو گفت: ادامه افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در 5 دانشگاه کشور فردا در پژوهشگاه نیرو صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:تازه ها,رونمایی,دستاورد علمی,انرژهای نو,news,renewable energy, توسط کارآفرینی

 مطالعاتی که روی عادات مصرف کنندگان انجام شده، نشان می‌دهد که رویکرد افراد امروزه به سمت زندگی سالم‌تر است. 

رسانه‌های جمعی هرروزه ما را با اطلاعاتی در مورد سلامت و فواید زندگی سالم‌تر بمباران می‌کنند. دولت‌ها نیز سعی دارند تا اطمینان حاصل کنند که شهروندان مراقب سلامت خود هستند تا از فشار ناشی از خدمات درمانی که بر آنها وارد می‌شود، کاسته شود. در نتیجه بسیاری از افراد گام‌های مثبتی به سمت زندگی سالم‌تر برمی دارند. آنها برای خود فعالیت‌های ورزشی روزانه را در نظرگرفته‌اند و عادات غذایی خود را اصلاح کرده‌اند تا بتوانند مواد غذایی را برای مصرف انتخاب کنند که از نظر تغذیه‌ای متعادل باشند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:بازاریابی,پاسخ,تغییر نیاز,مشتری,بازار امروز,marketing,customer,requirement,change,response, توسط کارآفرینی

 برند عبارت است از یک متن، تصویر یا ترکیبی از این دو که ذهن و نگاه خریدار یا مصرف‌کننده را به طرف کالا یا تولید‌کننده مشخص و معینی، جلب می‌کند. امروزه برای مشخص‌تر کردن برند و افزایش تاثیر آن بر خریداران از تاثیرات صوتی مانند بیان جمله یا به‌کارگیری آهنگ و موسیقی نیز استفاده می‌شود.

به طور کلی در بازاریابی نهایت تلاش می‌شود که توجه به برند آنقدر مستحکم و پایدار باشد که توجه و ذهن خریدار و مصرف‌کننده را به سایر برند‌ها کم کند و نهایتا سایر برندها برای مشتریان آنها بی‌اهمیت شمرده شود.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:بازاریابی,برند سازی,مزیت,کسب و کار,marketing,build brand,advantage,business, توسط کارآفرینی

 معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به پیشرفت فناوری کشور در دولت دهم، گفت: اگر اغتشاشات مدیریتی نبود شتاب بیشتری در پیشرفت داشتیم.

محمد مهدی‌نژادنوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به پیشرفت علم و فناوری در دولت دهم، گفت: از موفقیت‌های نظام فناوری در دولت دهم راضی هستیم ولی قانع نیستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:تازه ها,شتاب,پیشرفت,فناوری,news,technology, توسط کارآفرینی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تهیه و ارائه بسته برنامه مدون نقشه جامع علمی کشور که مربوط به علم و فناوری است به دولت بعد خبر داد و گفت: این برنامه مدون برای اجرای نقشه جامع علمی کشور است که پس از نهایی شدن یا به کاندیداهای ریاست جمهوری و یا به دولت بعد ارائه خواهد شد.

 

دکتر منصور کبگانیان در حاشیه سی و چهارمین جلسه شورای راهبردی ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران سند گیاهان دارویی و طب سنتی را از موضوعات این جلسه دانست و افزود: این سند که نهایی شده بود برای تصویب در دستور کار جلسه قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: تازه ها



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:تازه ها,علم و فناوری,بسته نوآوری,رئیس جمهور,news,science and innovation,innovation package, توسط کارآفرینی

 وقتی مساله برنامه‌ریزی استراتژیک مطرح می‌شود، کسب‌وکارهای کوچک در مقایسه با همتایان بزرگ خود، به راحتی می‌توانند خود را دست کم بگیرند و تصور کنند در جایگاه پایین‌تری قرار دارند. 

شرکت‌های بزرگ می‌توانند حجم زیادی پول، تکنولوژی و پرسنل را برای برنامه‌ریزی کردن اختصاص دهند تا از دینامیک‌های متغیر فضای بازار سود ببرند. این برنامه‌ریزی‌ها مثل یک گوی شیشه‌ای باارزش هستند که البته همیشه هم تصویر درسaتی از فضای کسب‌وکار در آینده ارائه نمی‌دهند.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:مدیریت,تفکر راهبردی,استراتژیک,کسب و کارهای کوچک,management,strategic thinking,small business, توسط کارآفرینی

 اغلب سازمان‌ها با رویکرد مبتنی بر ریسک، در حال تغییر شکل در زمینه‌ مدیریت امنیت هستند، اما بسیاری از این تجارب در زمینه‌ مدیریت ریسک فناوری اطلاعات همچنان از سطحی از پراکندگی رنج می‌برند که توانایی مدیران را برای دیدن یک تصویر کامل و منطقی از مساله و تصمیم‌گیری با حداکثر اطلاعات را به صورتی که از نظر تجاری منطقی و از نظر قانونی قابل دفاع باشد، محدود می‌کند.

یکی از این رویکردها مدیریت استمرار کسب‌وکار BCM) business continuity management) است که در قالب تیم‌هایی انجام می‌شود که در گذشته به عنوان بخش‌های کارکردی جداگانه‌ای عمل می‌کردند. این تیم‌ها فاقد یکپارچگی کامل با ریسک فناوری اطلاعات و تطابق با استانداردها هستند و تنها چیزی که دارند پشتیبانی آشکار فناوری اطلاعات و کسب‌وکار است.

منبع: دنیای اقتصاد

متن کامل در ادامه مطلب

دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:مدیریت,خطر,ریسک,یکپارچه سازی کسب و کار,management,risk,business integration, توسط کارآفرینی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد